Političari su pred predstojeće aprilske izbore i bukvalno počeli iz frižidera da iskaču
U ovo predizborno vreme, gde god da se okrenete naletećete na političare koji vas pozivaju da glasate za njih. Jedni su zakupili veliki broj bilborda i termina na televizijama, dok drugi su se odlučili da do glasača dopru jeftinijim kanalima, kao što su društvene mreže i Jutjub.
A ima i onih koji koriste sva dostupna sredstva promocije, pa samo što iz frižidera ne iskaču. Mada se, u ovoj predizbornoj kampanji, i to se promenilo, pa nam pedsednik vladajuće partije u svom novom predizbornom spotu upravo iz frižidera iskače na male ekrane da bi nas ubedio da glasamo za njega.
Tolika količina političke propagande sa svih strana s pravom nas navodi na pitanje koliko zapravo koštaju predizborne kampanje?
Iako građani koje smo pitali, uglavnom, smatraju da je mali broj onih na koje predizborni spotovi zasta mogu da utiču, jer kažu da već znaju za koga će da glasaju, političke stranke i dalje ulažu velike sume u svoje reklamiranje.
Prema podacima Transparentnosti Srbija, Srpska napredna stranka je u prethodnih nekoliko nedelja na televizijske i oglase na Fejsbuku potrošila najmanje 600.000 evra. A na taj iznos treba dodati i ulične reklame.
Cena iznajmljivanja jednog bilborda zavisi od njegovih dimenzija, od toga da li je osvetljen ili nije, na kojoj se lokaciji nalazi i na koji se vremenski rok je iznajmljen. Najskromnija varijanta iznosi oko 120 evra, dok je ona "najraskošnija", od više nedelja zakupa, ide i preko 500 evra.
Druga mogućnost uličnog oglašavanja su svetleće reklame na banderama koje se pojavljuju na više stotina mesta u gradu. Cena njihovog iznajmljivanja na dve nedelje se, u zavisnosti od paketa, kreće se od 8.500 do preko 20.000 evra.
To, međutim, ne znači da partije plaćaju iste, komercijalne cene, pošto vrlo često imaju posebne popuste.
"U pitanju su milioni evra za jednu kampanju. Istina je da je teško utvrditi koliko su novca partije stvarno potrošile, pogotovo partije na vlasti, upravo zbog toga što mi te tokove novca ne možemo ni da vidimo", kaže za UNU stručnjak za komunikacije Nikola Parun.
Iz budžeta Srbije je za izbore izdvojeno oko 15,7 miliona evra. Većina partija računa baš na taj novac koji se uplaćuje pet dana nakon što se utvrdi konačni spisak učesnika izbora. A to znači – najžešća kampanja nam tek predstoji.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.