Preostali su radovi na odvodnjavanju i uzemljenju mosta, kao i izradi asfalta
Foto: TANJUG/JOVANA KULAŠEVIĆPredsednik Aleksandar Vučić izjavio je danas, tokom obilaska radova na izgradnji Dunavskog koridora, brze saobraćajnice od auto-puta E75 do Požarevca, Velikog Gradišta i Golupca, da će skoro sve biti završeno do novembra i da će ostati još oko osam kilometara, kao i da će to biti velika stvar za razvoj istočne Srbije.
Vučić je tokom obilaska radova u Radoševcu kod Golupca, pitao direktora Koridora Srbija Aleksandra Antića kada će sve biti završeno, to jest preostalih 36 kilometara i dobio odogovor da će eventualno osam kilometara ostati za sledeću godinu zbog radova na izmeštanju dalekovoda.
"Ja sam mnogo srećan što smo danas ovde, mi ćemo ovo uskoro, mislim, u novembru da završimo sve ovo osim osam kilometara. To je realno, znači za tri, četiri meseca idete do Gradišta za sat i pet minuta otprilike ili sat i deset, a do Golupca za sat i dvadeset minuta", rekao je on..
Antić je rekao da će po najgorem scenariju ostati osam kilometara za sledeću godinu zbog dalekovoda.
Vučić je rekao da će Kinezi kada završe Dunavski koridor prebaciti mehnizaciju na izgradnju autoputa do Zrenjanina i pitao ambasadora Kine u Beogradu Li Minga da li Šandong ima podršku kineske države i za taj projekat u Srbiji.
Ambasador je rekao da imaju podršku i za taj projekat i istakao da veruje da će dve zemlje pod vođstvom Vučića i Si Đinpinga imati još više prilika za saradnju.
"Meni je važno da imaju podršku presednika Sija i kineske države, jer ne radimo sa onima koji tu podršku nemaju", rekao je Vučić.
On je upitao koliko bi koštalo da se nastavi brza saobraćajnica do Brze Palanke u dužini od oko 90 do 95 kilometara i dobio odgovor da bi zbog težine terena to bilo ne manje od 1,8 milijardi dinara.
"Srebrno jezero će sad da eksplodira u turističkom smislu zbog Dunavskog koridora. Treba da uložimo i u južniji deo prema Kučevu iako je ovo atraktivnije na Dunavu", rekao je Vučić.
Istakao je da bi bila velika stvar kada bi se izgradio i most od Ramske tvrđave do Bele Crkve preko Dunava, ali da je tu Dunav najširi.
Od ministarke građevinarstva Aleksandre Sofronijević dobio je odgovor da bi taj projekat koštao ne manje od 200 miliona evra.
Preostali su radovi na odvodnjavanju i uzemljenju mosta, kao i izradi asfalta. Urađena je i regulacija Tumanske reke u dužini od 250 metara.

Predsednik Vučič je 22. februara ove godine prisustvovao svečanom otvaranju deonica Dunavskog koridora od skretanja sa auto-puta prema Nišu do Požarevca i od Velikog Gradišta prema Golupcu, u dužini od 32 kilometra.
U februaru pušteno je u saobraćaj 21 kilometar na prvoj deonici od mosta preko reke Jezava, na drugom kilometru od naplatne stanice "Požarevac" do kraja Obilaznice oko Požarevca, kao i 10,85 kilometara na trećoj deonici - od početka Obilaznice oko Velikog Gradišta do mesta Ponikve, što ukupno iznosi 31,85 kilometara brze saobraćajnice.
Tada je rečeno da ostaje još da se završi 36 kilometra, a kineska kompanija Šandong je najavila će radovi biti završeni do kraja godine.
Najduža poddeonica u izgradnji je od kuržnog toka kod mosta na Mlavi do kružnog toka do Velikog Gradišta u dužini od 26 km
Kada bude gotova cela brza saobraćajnica od Beograda do Golupca će se stizati za manje od sat i 20 minuta, a od Beograda do Požarevca za 50 do 55 minuta.
Brza saobraćajnica je projektovana za brzinu od 100 kilometara na sat.
Ukupna dužina brze saobraćajnice je 67,94 kilometra, u okviru koje će biti izgrađena 62 objekta, od kojih su 22 završena, šest petlji (tri završene, dve postojeće u rekonstrukciji i jedna u izgradnji) i 16 kružnih raskrsnica, od kojih je devet završeno.
Ovo je projekat od velike važnosti za realizaciju nacionalnih interesa u oblasti saobraćajne infrastrukture i od bitnog je uticaja na razvoj i unapređenje ekonomskih i privrednih oblasti, kako Republike Srbije kao celine, tako i razvoja lokalnih sredina i unapređenja potencijala cele Istočne Srbije.
Gradnja brze saobraćajnice je počela u novembru 2021. godine, a radovi su vredni 337 miliona evra
Izvođač radova je kineski Šandong, a podizvođači su firme iz Srbije.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







