Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni autoput.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje danas otvaranju deonice na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana.
Vučić je tu započeo radni sastanak sa premijerkom Anom Brnabić i ministrima u Vladi, sa izvođačima radova, direktorom "Koridora Srbije" Aleksandom Antićem i direktorom "Puteva Srbije" Zoranom Drobnjakom.
Nakon sastanka, predsednik i članovi Vlade panoramskim autobusom proći će deonicu koja je završena u dužini od 16,8 km, između Pojata i Makrešana.
Otvaranju deonice Pojate - Makrešane prisustvuje i američki ambasador u Srbiji Kristofer Hil.
Vučić je stigao na sastanak sa predsednicima 10 opština koje se nalaze duž tog putnog pravca. To su opštine Trstenik, Kruševac, Vrnjačka banja, Ćićevac, Aleksandrovac, Brus, Varvarin, Kraljevo, Čačak i Vrnjačka banja.
Izgradnja Moravskog koridora i otvaranje dela auto-puta Pojate-Makrešane je najvažnija za širenje industrijskih zona, dovođenje stranih investitora i razvoj tog kraja, izjavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, prolazeći u panoramskom autobusu sa više članova Vlade Srbije tom deonicom Moravskog koridora, koja se danas otvara.
"Ovaj auto-put je najširi, širi je za 1,60 metara od drugih i biće širok 30 metara, digitalizovan je, svuda su stubovi za 4G a biće i za 5G mrežu kada je bude", rekao je Vučić.
Dodao je da nema dodatnih radova oko puta jer su izviđači Behtel i Enka sve uradili kako treba.
Prema njegovim rečima Kruševac, kao osmi grad po veličini u Srbiji, ovim dobija puno, ali i Ćićevac, Varvarin, Trstenik kao i svi oni koji idu na Kopaonik, u Vrnjačku Banju, Kraljevo...
Najavio je da će do oktobra biti završeno dodatnih 10,7 kilometra do Koševa i da je današnje otvaranje deonice Moravskog koridora velika stvar za "čarapane", koji su ovo sanjali 50, 60 godina.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je Moravski koridor važan jer spaja istok i zapad Srbije.
"Ako krenete iz Užica, odete do Čačka, onda se opet vratite na auto-put i očas ste u Nišu. Nekada je bilo potrebno četiri i po do pet sati, sada dva i po sata. Ovo jeste srce Srbije i ne možete da računate samo na Kruševac, Trstenik, Kraljevo, Čačak, ono što je na samom auto-putu, već i širi region Kragujevca, ceo rasinski okrug, deo raškog", rekao je Vučić vozeći se panoramskim autobusom na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana.
On je dodao da pola miliona ljudi živi na tom koridoru, a mnogo više će suštinski biti povezan sa Beogradom, Nišom i zapadnom Srbijom.
"Put izgleda odlično, sve je čisto i uredno, elastične ograde su postavljene. Prelepa nam je Srbija, videćete obaloutvrde kada budemo prelazili Zapadnu Moravu, sve je čistije, kao da smo u Švajcarskoj", rekao je Vučić.
Kako je rekao, privrednicima nikada nije bilo jednostavno, jer su morali da obilaze Ćićevac, Stalać, ali da će izgradnja tog auto-puta doprineti kompletnom privrednom napretku.
"Deonica je duga 16,8 km, a širina puta je 30 metara, pogledajte samo koliko je potrebno kamena. Mnogo sam srećan kada vidim sve ovo, pokoljenja o delima sude i zaista sam ponosan. Fantastično urađen auto-put. Osvetljenje, led svetla", naveo je Vučić.
On je dodao da će vozači moći da na auto-putu dobiju sve informacije: moći će da dobiju informaciju da je kiša za toliko kilometara, restoran za toliko kilometara, manastir Ljubostinja na toliko, zastoj na tom izlazu, klizavo, magla...
"Sve je prikopčano na bežični internet na 4G, a uskoro verujem i na 5G mrežu, potpuna digitalizacija, komunikacija među vozačima i sve što je neophodno", rekao je Vučić.
Govoreći o Kruševcu, Vučić je rekao da je taj grad dobio skoro sve, a da uskoro dobija Fakultet političkih nauka, Fakultet za glumu, još jednu tekstilnu fabriku koja će da zaposli 500 ljudi.
"Ostaje još da se uloži u turizam, da vidimo još kako da pomognemo Ćićevcu i Varvarinu", poručio je Vučić.
Prva deonica Moravskog koridora od Pojata do Makrešana duga je 16,9 kilometara, a do oktobra bi trebalo da bude završeno dodatnih 10,7 kilometra do Koševa, čime će Kruševac biti povezan sa autoputem.
To je prva "pametna" saobraćajnica u našoj zemlji, izgrađena sa kompletnom optičkom infrastrukturom.
Moravski koridor, od Pojata do Preljine, biće najmoderniji i najširi autoput u Srbiji, pošto će biti širi od postojećih autoputeva za ukupno 1,6 metara.
Gradnja Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine
Radove izvodi konzorcijum američke kompanije Behtel i turske Enka, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra.
Moravski koridor će povezati tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa autoputem Beograd - Niš i autoputem "Miloš Veliki".
Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac. Takođe, Moravski koridor će trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave.
Najsavremeniji autoput biće izgrađen "na tri Morave" i u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara.
Moravski koridor čine tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac - Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara.
Autoput se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.
Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni autoput.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.