Potpuno zaustavljeno curenje amonijaka u Pirotu: Proverava se kvalitet zemlje, vode i vazduha

Pruga Niš - Dimitrovgrad trebalo bi da bude ponovo u funkciji najkasnije od 13. januara

10.01.2023. 09:29
  • Podeli:
Tan2023-01-1008351515_2 cisterna sa amonijakom u Pirotu MGSI-63bd1f345b4d4.webp Foto: MGSI

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je rano jutros završena operacija pretakanja oko 20 tona preostalog amonijaka iz cisterne koja je iskliznula sa šina kod Pirota i njeno odvoženje na bezbednu lokaciju, u stanicu Sukovo, što znači da na mestu železničke nesreće više nema curenja amonijaka, saopštilo je Ministarstvo. 

Prethodno, cisterna broj 13, iz koje je curio amonijak, podignuta je dizalicama i vraćena na kolosek.

Vesić je istakao da je operacija podizanja i vraćanja cisterne na kolosek bila visokorizična, navodeći da su njom rukovodili predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Sektora za vanredne situacije MUP i Štaba za vanredne situacije grada Pirota.

Ministar je naglasio i da će ekipe koje sprovode monitoring kvaliteta zemlje, vode i vazduha ostati na terenu dok Štab za vanredne situacije ne odluči drugačije.

Ekipe "Infrastrukture železnice Srbije" nastavljaju sa popravkom koloseka da bi na njega bile podognute još tri cisterne pune amonijaka koje su se prevrnule, ali iz kojih nije bilo curenja amonijaka, navodi se u saopštenju.

Ministar Vesić je naveo da su sve preostale cisterne koje su ostale posle nesreće na koloseku već uklonjene, a podizanje preostalih prevrnutih cisterni na mestu nezgode obavlja pomoćni voz i drumska dizalica iz Bugarske.

"Pre nekoliko dana zamolio sam bugarskog kolegu Hrista Aleksieva, potpredsednika Vlade Bugarske zaduženog za ekonomske politike i ministra transporta i komunikacija za pomoć. Naši bugarski prijatelji odmah su uputili u Srbiju železnički pomoćni voz i autodizalicu sa svojim radnicima. Srpski i bugarski radnici radili su nekoliko dana, i danju i noću, kako bi se prvo uklonile cisterne koje nisu iskliznule, a potom podigle i pretočile one koje su iskliznule. Želim da im se zahvalim na ogromnom trudu i energiji. Posebno bugarskim železničarima koji su zajedno sa svojom srpskom braćom i sestrama radili i rizikovali život kao da je u pitanju njihova zemlja", rekao je Vesić.

Ministar je pojasnio da zbog rizika obavljanja ove operacije nije bilo moguće objavljivati svaki detalj i najavljivati postupanje. 

"Žao mi je zbog toga, ali to je bilo neophodno kako bi radnici na miru obavili posao", rekao je Vesić.

Prema informacijama preduzeća "Infrastrukture železnice Srbije", ukoliko se radovi nastave po zadatoj dinamici, pruga Niš - Dimitrovgrad trebalo bi da bude ponovo u funkciji najkasnije od 13. januara.

"Očekujem da u najkraćem roku dobijem izveštaj Komisije za istragu koju sam formirao, kao i izveštaj tužilaštva kako bi se utvrdile sve okolonosti pod kojima je došlo do nesreće", zaključio je ministar Vesić.

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()