Prva vozila krenula otvorenom deonicom Moravskog koridora: Od Vrnjačke Banje do Beograda za dva sata

Moravski koridor povezuje tri okruga: Rasinski, Raški i Moravički, sa koridorima 10 i 11, odnosno spaja auto-puteve Miloš Veliki i Beograd-Niš

23.12.2024. 09:33
  • Podeli:
otvaranje moravskog koridora, moravski koridor - 22 dec 2024 - Tanjug Vladimir Šporčić (2)-6767f3c5204d2.webp Foto: Tanjug/Vladimir Šporčić

Od Vrnjačke Banje do Pojata najsavremenijom saobraćajnicom, koja je danas puštena u saobraćaj, građani mogu stići za pola sata, a putovanje do Beograda skraćeno je na dva sata. Deonica Moravskog Koridora dužine 30 kilometara, od Kruševca preko Trstenika do Vrnjačke Banje je najmodernija i najbezbednija u mreži auto-puteva Srbije.

Prvim digitalnim auto putem u našoj zemlji sa besplatnim bežičnim internetom vozila će moći da se kreću brzinom do 130 kilometara na čas. Dužina celog Moravskog koridora je 112 kilometara, a kako je ranije najavljivano kompletan auto-put biće završen do kraja 2025, tačnije tada će biti završena i poslednja deonica od Vrnjačke Banje do Adrana, piše RTS.

Kompletnom izgradnjom koridora povezaće se 500.000 ljudi, jer će na njegovoj trasi biti Kraljevo, Kruševac, Vrnjačka banja i Trstenik.

Od postojećih auto-puteva u Srbiji novootvoreni auto-put je širi za 1,6 metara

Moravski koridor povezuje tri okruga: Rasinski, Raški i Moravički, sa koridorima 10 i 11, odnosno spaja auto-puteve Miloš Veliki i Beograd-Niš.

Moravski koridor čine tri deonice: Pojate-Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac-Adrani dužine 53,88 kilometara i Adrani-Mrčajevci-Preljina dužine 30,66 kilometara.

Radovi na izgradnji Moravskog koridora - auto-puta od Pojata do Preljine su počeli polovinom decembra 2019. ceremonijom u mestu Jasika, blizu Kruševca, kada je najavljeno da će ceo auto-put biti gotov za četiri godine.

Tokom izgradnje koridora ranije je najavljeno i da će biti regulisan tok Južne Morave i njenih pritoka u dužini od 68 kilometara

Auto-put je projektovan za brzinu do 130 kilometara na sat, imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust. Vlada Srbije je sa američko-turskim konzorcijumom Behtel-Enka 5. decembra 2019. potpisala komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora u vrednosti od 745 miliona evra, a predviđeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()