Upravo u transportu će biti najviše penzionisanja - a svaki drugi zaposleni u anketiranim preduzećima je vozač.
Autobuski prevoznici u Nemačkoj teško pronalaze vozače i moguće je da će učestalo početi da smanjuju frenvenciju na pojedinim linijama ili ih čak gasiti, upozorava nacionalno Udruženje transportnih preduzeća VDV.
Najmanje polovina prevoznika je prošle godine u nekom trenutku ograničila ponudu zbog manjka osoblja, navodi se u studiji u koju je agencija dpa imala uvid.
"Možda je toga bilo i više," kaže Harald Kraus, predsednik kadrovske komisije VDV. "U svakom slučaju, ne poznajem skoro nikoga u industriji ko nije morao privremeno da obustavi neku liniju."
Ogromna većina prevoznika, njih 77 odsto, očekuje da će potreba za radnicima rasti do 2030. Istovremeno, upravo u transportu će biti najviše penzionisanja - a svaki drugi zaposleni u anketiranim preduzećima je vozač.
Operatzeri pretpostavljaju da će morati da povećaju broj zaposlenih za oko 20 odsto do kraja decenije da proširi ponudu usluga, s tim da VDV očekuje da će taj udeo zapravo biti još veći.
Skoro polovina transportnih preduzeća, 48 odsto, već sada ima problema u popunjavanju otvorenih radnih mesta, pre svega vozačkih, a potom komercijalista i tehničkog osoblja.
Pritom, nemački prevoznici se takmiče sa "firmama poput Amazona, sa kojim zaista ne želimo da se poredimo po uslovima rada."
U lokalnom prevozu u Severnoj Rajni-Vestfaliji vozači početnici zarađuju 15,60 evra po satu, što je 3,60 evra iznad minimalca. Koliko će se plate u industriji menjati u neposrednoj budućnosti zavisi od brojnih kolektivnih ugovora.
U razgovorima sa Nemačkom železnicom (DB) i još 50 poslodavaca, sindikat železnice i transporta (EVG) traži povišicu od najmanje 650 evra mesečno, kao i bolje druge uslove iz kolektivnog ugovora.
Početak pregovora sa DB prošle nedelje zaključen je posle samo dva sata, jer stavovi dve strane su bili previše udaljeni za dalji razgovor.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.