Nakon početnog saznanja da je jedan od putnika britanski milijarder Hamiš Harding, obelodanjena su i imena ostala četiri člana posade nestale podmornice
Podmornica pod imenom "Titan" koja je prevozila turiste da vide olupinu Titanika nestala je u nedelju u Atlanskom okeanu, od kada traje potraga i spasilačka misija. Nakon početnog saznanja da je jedan od putnika britanski milijarder Hamiš Harding, obelodanjena su i imena ostala četiri člana posade nestale podmornice.
"Oušn Gejt ekspedišns"(OGE), kompanija koja koristi plovila za ekspedicije u dubokom moru, potvrdila je da je jedna od njenih podmornica nestala u Atlantskom okeanu u nedelju, nakon što je odvezla putnike da vide olupinu broda koji je potonuo 1912.
Još u prvim satima posle nestanka pojavila se vest da se među petoro ljudi u podmornici nalazi britanski milijarder Hamiš Harding. Međutim, sada je otkriveno da su sa njim i francuski operater podmornice Pol Anri Nargelet, izvršni direktor kompanije koja obezbeđuje podmornice sa posadom Stokton Raš, najbogatiji Pakistanac Šahzada Davud i njegov tek punoletni sin.
Potraga je u toku ali se spasioci plaše da podmornica, nazvana "Titan", možda nema više od dva dana do gašenja sistema za održavanje života.
Spasioci su suočeni sa trkom protiv vremena u potrazi za nestalom podmornicom blizu olupine Titanika.
Brajan Šaš, posinak Hamiša Hardinga, potvrdio je da je ovaj britanski milijarder među njima.
"Skaj njuz" piše da se smatra da su tu i francuski kormilar Pol Anri Nargelet i izvršni direktor i osnivač OGE Stokton Raš, dok je Bi-Bi-Si otkrio identitet preostala dva člana posade, oca i sina Pakistanca.
Britanski biznismen, avijatičar, istraživač i svemirski turista živi u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.
Predsednik je "Akcione avijacije", međunarodne kompanije za posredovanje u avionima sa sedištem u Dubaiju.
Harding trenutno drži tri Ginisova rekorda za najbrži obilazak Zemlje avionima preko oba geografska pola – 46 sati, 40 minuta i 22 sekunde.
On je dan pre nestanka sa uzbuđenjem objavio na društvenim mrežamada će se pridružiti najnovijoj ekspediciji OGE kao stručnjak misije i da konačno, nakon lošeg vremena u Njufaundlendu, put do olupine "Titanika" može da počne.
Prošle godine je učestvovao u petom putovanju ljudi u svemir sa "Blu oridžinom", kompanijom koju je osnovao Džef Bezos.
On je izvršni direktor i osnivač "OušnGejt Inka", kompanije koja pruža usluge podmornica sa posadom kako bi omogućila istraživačima pristup ogromnim resursima okeana.
Obučen kao pilot, postao je najmlađi u svetu na mlaznom transporteru sa 19 godina.
Takođe je osnivač i član upravnog odbora neprofitne organizacije Fondacija Oušn Gejt, koja ima za cilj da katalizuje novu pomorsku tehnologiju ka daljim otkrićima u nauci o moru, istoriji i arheologiji.
Pol Anri Nargelet je bivši oficir koji je služio u francuskoj mornarici 25 godina i tokom službe postao kapetan grupe za duboko poniranje.
Po odlasku iz mornarice priključio se Francuskom institutu za istraživanje i eksploataciju mora.
Nargelet je već vodio nekoliko ekspedicija na "Titanik" i učestvovao je u nizu naučnih i tehničkih ekspedicija širom sveta, navodi "Skaj njuz".
Među nestalima su i jedan od najbogatijih ljudi Pakistana i njegov sin tinejdžer.
Šahzada Davud (48) je član odbora dobrotvorne organizacije "Prins trast" sa sedištem u Velikoj Britaniji.
On je u podmornici bio sa sinom Sulejmanom (19).
"Veoma smo zahvalni za brigu koju su iskazale naše kolege i prijatelji i molimo sve da se mole za njihovu bezbednost", navela je u saopštenju njihova porodica.
"Dejli mejl" piše da je porodica Davud među najimućnijima u Pakistanu ali da ima jake veze sa Velikom Britanijom. ,
Veruje se da Šahzada živi u vili u Sariju sa suprugom Kristin, koja radi kao "lajf kouč", te sinom Sulejmanom i ćerkom Alinom.
Šahzada je potpredsednik "Engro korporacije" koja proizvodi đubrivo, hranu i energiju, kao i "Davud Herkul korporacije" koja pravi hemikalije.
Rođen je u Pakistanu ali je preselio u Britaniju gde je na Univerzitetu Bakingem studirao pravo.
Šta je "Titan"?
To je mala podmornica kojom upravlja OGE i sposobna je da zaroni 4.000 metara "sa udobnom bezbednosnom marginom".
Plovilu treba dva sata da se spusti na oko 3.800 m, gde olupina "Titanika" leži u rovu u Atlantiku.
"Titan" je težak oko 10.432 kg i operiše slanjem signala svakih 15 minuta onima na površini. Ali, ti signali su sada prestali, navodi "Skaj njuz".
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.