Svi detalji nove EU direktive o popravci uređaja: Majstor daje garanciju na godinu dana

U Srbiji bi trebalo takođe da zaživi

10.02.2024. 09:42
  • Podeli:
veš mašina, pranje veša - shutterstock-65a52930744d4.webp Foto: Shutterstock

Evropska unija ima novu direktivu koja bi potrošačima trebalo da olakša popravke uređaja i učini ih jeftinijim. Ko se odluči na popravku dobija produženje zakonske garancije za još godinu – ne samo za besplatne popravke i zamenski uređaj dok ona traje, već i za najpovoljnije servisiranje. Taj propis bi za nekoliko godina trebalo da se primeni i u Srbiji.

U Srbiji najsporije reklamacije električnih uređaja

Prošle godine potrošači u Srbiji najviše su se žalili na obuću, a od elektronskih uređaja na mobilne telefone. Složni su u oceni – najsporije i najteže ide sa reklamacijama električnih uređaja.

"Veš mašinu, frižider i zamrzivač smo uzeli, neću da reklamiram firmu, i kada je istekla garancija crkla je veš mašina posle tri dana", kaže jedan sugrađanin.

I drugi su saglasni da bilo koji uređaj traje koliko i garancija.

"Kupila sam bojler, imala garanciju, zvala sam, kad god su došli – ništa te garancije ne važe, možeš i da ne uzmeš", objašnjava jedna sugrađanka.

I serviseri kažu – najveći problem je nabavka rezervnih delova, pa se popravka oduži. Uz to su skupi, a na tržištu je i mnogo robe lošeg kvaliteta.

"Završimo posao pa posle čekamo da nam stigne rezervni deo i da naplatimo uslugu. Ima tu par slučajeva gde se u prvih mesec dana desio kvar. Čovek insistira na zameni uređaja, centralni servis izbegava odgovornost. Tako da je situacija prilično nategnuta", kaže Bratislav Jovanović, serviser bele tehnike iz Prokuplja.

'Pravo na popravku'

Nova direktiva Evropske unije trebalo bi da omogući ne samo bržu popravku, već i isplativiju od kupovine novih električnih i elektronskih uređaja. Predviđeno je da na istoj platformi budu: proizvođači, trgovci, serviseri i potrošači – kako bi popravka bila što povoljnija.

"Cilj ove direktive je 'pravo na popravku'. Potrošači u Evropskoj uniji su u 77 procenata, u velikom broju ispitanika, odgovorili da bi radije popravili telefon nego kupili novi. Ovde govorimo i o nečemu što se zove kućni budžet. Zašto biste zbog nekog malog kvara bili prinuđeni da bacite uređaj ili je skupa opravka ili neće da ga poprave", navodi Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Novim propisima, Brisel želi da više angažuje potrošače u borbi protiv klimatskih promena i gomilanja elektronskog otpada, prenosi RTS.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()