Biće spojeni Novi Sad i Ruma, a sa 3,5 kilometara, biće to najduži tunel u Srbiji
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na tunelu Iriški venac, koji se gradi u okviru budućeg Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice od Novog Sada do Rume.
Zajedno sa Vučićem radove su obišli i pokrajinski premijer Igor Mirović, ministar građevinarstva Goran Vesić, direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak, kao i predstavnici kineske kompanije CRBC.
Vučić je izjavio da će ceo Fruškogorski koridor u dužini od 47,7 kilometara biti završen za dve i po godine.
"Mislim da nikad nije bilo toliko mostova da se grade u Novom Sadu", rekao je Vučić.
Predsednik je rekao da će dogodine morati da se krene u projektovanje proširenja autoputa Beograd - Novi Sad, iako će voz sve više preuzimati putnike.
"Imamo sve više vozila, ljudi to nevoljno priznaju, standard je sve veći pa imaju po više automobila. Ali i međunarodni saobraćaj je sve veći", rekao je Vučić.
Ministar građevinarstva Goran Vesić je rekao da se taj projekat realizuje ispred ugovorenog roka.
On je dodao da će se od Zrenjanina do Loznice, kada budu urađeni svi planirani autoputevi i brze saobraćajnice, stizati za samo 88 minuta.
Vučić je naglasio da prvi put Vojvodina dobija najviše novih kilometara autoputa i brzih saobraćajnica.
Vučić je najavio i da uskoro jedna velika kompanija stiže u Leskovac, što će biti izvanredan podstrek za visokokvalitetne tehnološke investicije.
"Veliku vest imamo za Leskovac. Uskoro stiže jedna 'bio-teh' velika kompanija sa ogromnom investicijom. Neće to biti u broju zaposlenih previše ili dovoljno, ali će u svakom slučaju biti izvanredan podstrek za visoko kvalitetne, kapitalne intenzivne tehnološke investicije na jugu Srbije", istakao je Vučić.
Predsednik Srbije ocenio je da je u našoj zemlji sve vezano za svetsku izložbu Expo 2027. godine.
Kako je rekao, zahvaljujući Expo-u, podigao se Milano, baš kao što se i Barselona podigla na Olimpijskim igrama.
"Svi često idu u Barselonu zbog Olimpijade '92. i ulaganja koja su tada bila. U Milano niko živ nije išao dok nije Expo došao, a sada će još malo pa da pretekne Rim. Po svojoj ekonomskoj i finansijskoj moći, svakako je već pretekao Rim. Samo još po turizmu je Rim nešto ispred, inače po svemu drugom je Milano ispred", naveo je Vučić.
Na pitanje koga je Srbija pretekla što se tiče kilometara autoputa, predsednik Srbije je rekao da je svestan poređenja sa Hrvatskom, koja je, kako kaže, proporcionalno fantastično prožeta mrežom autoputeva.
"Još imamo mnogo da ih stignemo. Ali, kao što vidite - stižemo. Stižemo i do Expo-a i prestižemo", rekao je Vučić.
Predsednik je izjavio i da će prosečna plata u Srbiji do polovine 2025. dostići 1.000 evra.
"Pre svega, srećna Nova godina svim ljudima u našoj zemlji. Dobro zdravlje, želim svima uspeh i veliki napredak Srbije, kao i bolji životni standard i obezbedićemo to", poručio je Vučić.
Istakao je da se sada prave prolazna vremena za mnoge stvari koje treba uraditi do 2027. godine, kada će biti održan Ekspo u našoj zemlji.
"Dakle, sredinom 2025. godine, u maju ili junu, prosečna plata u Srbiji će biti 1.000 evra. Ja verujem da je to nešto što su generacije sanjale, da ćemo uspeti u tome, da će inflacija biti spuštena na nivo od tri odsto, da ćemo takođe deficit dalje da spuštimo, a koji je sada 2,2-2,3 odsto imnogo niži od predviđenog. Tako da sam baš zadovoljan po tom pitanju", rekao je Vučić.
Što se puteva tiče, naglasio je da ćemo ove godine otvoriti 167 kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica, u vrednosti od gotovo dve milijarde evra.
"Samo ove godine u vrednosti od dve milijarde evra će biti završenih autoputeva i brzih saobraćajnica. Time ne mogu da se pohvale ni mnogo bogatije, ni mnogo moćnije zemlje od naše Srbije. Stvarno sam zadovoljan zbog toga i čestitam radnicima kineske kompanije CRBC, koji vredno rade na najdužem tunelu u Srbiji od 3,48 kilometara", rekao je Vučić.
Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i građevinski je najzahtevnija tačka Fruškogorskog koridora i to će biti najduži tunel u Srbiji od čak 3,5 kilometra.
Pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.
Izgradnja tunela zvanično je počela 1. maja 2021. godine i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.
Prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.
Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija.
Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.
Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara drugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu.
Sistem za nadzor bi trebalo da prati i nivo zagađenja.
Izgradnja Fruškogorskog koridora u dužini od 47,7 kilometara vredna je 606 miliona evra, koji će biti brza saobraćajnica sa po dve trake.
U novembru je bilo završeno nešto više od 30 odsto radova, što znači da će, kako je tada rekao ministar Vesić, prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do polovine 2026. godine i ceo koridor spojen sa Novim Sadom uključujući i most kod Petrovaradina.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.