Hrvatski mediji oduševljeni filmom "Volja sinovljeva" za koji su naveli da je "Pobesneli Maks sa šljivovicom"
Samo jedan srpski film, "Volja sinovljeva" bio je dovoljan da Hrvati javno priznaju da "srpska kinematografija u ovom trenutku deluje gigantski u odnosu na gotovo sve regionalne", objavio je Index.hr.
Reč je o novom ostvarenju reditelja Nemanje Ćipranića "Volja sinovljeva", a Hrvati nisu štedeli komplimente za kompletnu srpsku filmsku umetnost.
"Tako je u gotovo svakom aspektu filmske umetnosti - režiji, glumi, scenariju, a ponajviše u produkciji, u čiji razvoj su susedi uložili dovoljno, očigledno metodično i kontinuirano, da su projekti o kojima se nekada moglo samo sanjati, poput "Volje sinovljeve", postali mogući".
Autor teksta je dodao i da su više puta u recenzijama filmova i serija koji dolaze iz Srbije spominjali kako se i dalje traži ona magična nit kojom će se ostvariti i globalni, a ne samo regionalni uspeh.
"Ono nešto specifično po čemu će njihova pop-kultura postati svetski prepoznatljiva. Možda je potrebno da dobiju malo vetra u leđa s američke strane da bi se to dogodilo, a možda i ne; o tome nekom drugom prilikom".
"Volju sinovljevu" su nazvali postapokaliptičnim filmom na tragu "Pobesnelog Maksa".
"Ali, sasvim je jasno da Srbi u tom smislu kopaju najizdašnije, istražujući dubine koje čak ni u vreme zajedničke države nisu bile eksploatisane ni zamislive. Ovoga puta reč je o podžanru distopijskog SF-a ili, kako se obično kaže, postapokaliptičnom filmu na tragu 'Mad Maxa'", naveo je isti medij, pa dodao:
"Već gledanjem trejlera za 'Volju sinovljevu' postaje jasno da se tvorci ovog čuda ne šale, nego ozbiljno bacaju jake adute na sto. Vrhunski izgled scenografije, kostima, maski, fotografije, zvuka i opšti estetski utisak stvaraju kod prosečnog gledaoca neminovan osećaj da ti likovi moraju progovoriti na engleskom, verojatno s jakim australijskim naglaskom. Ali, onda čujemo reči na dobro poznatom dijalektu (od kojeg nekima trnci krenu niz kičmu) i moramo protrljati oči kako bismo bili sigurni da je ono što gledamo zaista stvarnost, a ne još jedna montaža".
U nastavku teksta, autor kaže da ipak nije reč o montaži.
"Nije dip fejk. Trejlerr, osim što je stvorio neverovatno uzbuđenje, učinio je i dobru stvar jer je svoj svet, njegov kontekst i radnju ostavio pod velom tajne, tako da je uzbuđenje radoznalih fanova, koji su 26. 11. pohrlili na premijeru u beogradski Sava Centar, bilo poprilično visoko".
Kako su naveli, film je najavljen kao istinska prekretnica u istoriji srpske kinematografije.
"Automatski i svih povezanih (voljno ili nevoljno). Čekali smo nestrpljivo da saznamo više o tom svetu koji nam se otkrivao samo kroz fragmente dijaloga...Pa što je sve to? Kakva se mitologija krije iza svega? Je li to zaista 'Mad Max s aromom šljivovice?' Je li sadržaj podjednako jak kao i predstavljeno pakovanje ili je u pitanju samo jedno dobro skrojeno Potemkinovo selo?...Dakle, 'Volja sinovljeva izgleda' odlično! U više od dva sata trajanja ambijent i prostranstvo postapokaliptičnog sveta prikazani su nam izdašno i bez ustezanja. Ono što je u tom smislu nedostajalo njegovom Džeju i Dorćolu sedamdesetih i osamdesetih Nemanja Ćeranić je u 'Volji' uspio ostvariti i kamera nas vodi i daje izdašan uvid u pustoš ostalu nakon nuklearne katastrofe".
Autor dodaje da je krunski dragulj u tom smislu vizual grada- mesta koje nema ime.
"Već je to, verovatno, jedina velika preostala urbana naseobina ovoga sveta sa središtem u zloslutnoj Kuli, koju vrlo detaljno vidimo i izvana i iznutra... Svet 'Volje sinovljeve' je budućnost nakon velikog uništenja koje se dogodilo ne znamo kada i ne znamo gde. Veze s današnjicom i bilo čime iz nama poznate socijalne, kulturne ili geopolitičke stvarnosti svedene su na minimum".
Potom, vidno impresioniran filmom, prepričava njegov sadržaj, s posebni osvrtom na sve glavne likove i glumce koji su ih, očigledno, savršeno dočarali.
"Dakle, osim što su ponosni Srbi, Ćeranić i Madžarević, kao i njihova ekipa, više od svega su i posvećeni filmofili, pa osim srpsko-epskih, ovde, makar u smislu vizualnih rešenja, prevladavaju omaži američkoj kinematografiji, vesternima, ali i samurajskoj estetici u njenom pop-kulturnom derivatu. Ako želimo biti potpuno objektivni, ta vrsta omaža im je prilično uspela i bez trunke rezerve treba priznati da je napravljena respektabilna žanrovska mešavina koja otvoreno slavi i priznaje svoje filmske uzore..."
Na kraju, autor je uputio i zamerku.
"Lepo je evocirati sve te sablje, junake, guslare, megdane, zrna pšenice, otpore tuđinu, običaje, ali bez živog duha naroda sve je uzalud. A taj duh živio je moćno i jako upravo kroz dijaloge srpskih filmova, koji su oduvek bili najsočniji, najsmešniji, najživotniji, najmemorabilniji. Replike legendarnih glumaca iz ovog dijela kinematografije bivše Jugoslavije, i pre i posle rata, najviše su se prepričavale od Triglava do Đevđelije..."
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.