Nova reklama izazvala je opšti haos i niz oprečnih komentara
Foto: ProfimediaSidni Svini je ponovo "zapalila" internet, ali ovaj put ne zbog svojih grudi.
Nova reklama holivudske glumice Sidni Svini za farmerke "American Eagle" izazvala je lavinu kritika zbog "nacističke propagande".
"Geni se prenose sa roditelja na potomstvo, često određujući osobine poput boje kose, ličnosti, pa čak i boje očiju", napisao je jedan korisnik Iksa, pa dodao:
"Liberali to povezuju sa belom supremacijom".
"Mislila sam da će biti, kao, pomalo loše, ali vau. To će biti u istorijskim knjigama!", objavio je jedan korisnik TikToka.
"Ja ću biti prijatelj koji je previše 'budan', ali te reklame Sidni Svini za 'Ameriken igl' su čudne. Kao, fašistički čudne. Kao, nacistička propaganda čudna", dodao je drugi tviteraš, pa nastavio:
"Kao belkinja plave kose i plavih očiju govori o svojim dobrim genima. To je nacistička propaganda."
Još jedan korisnik TikTok-a je napravio video u kojem žali zbog reklame: "Ako niste videli ili shvatili koliko je to loše, potrebno je da otvorite svoje proklete oči i slušate. Ovo je nacističko s*anje. Čisto nacističko s*anje".
"Biće šokantno ako se ne sruši - koja je sledeća reklama za Američki igl: 'Trovanje američke krvi'?", naveo je još jedan korisnik Iksa.
Naravno, bilo je i onih koji su pohvalili izbor brenda za zaštitno lice:
"Drago mi je da vidim kako je 'American Eagle' iskoristio devojku da promoviše svoju novu liniju farmerki, u ovom slučaju Sidni Svini. Bez transvestita...Žena sa kostimiranim telima...Brineta... Samo devojka u uskim farmerkama koja pokazuje svoje prirodne obline...".
U reklami, dvadesetsedmogodišnja zvezda "Euforije", koju često prozivaju zbog velikih grudi, nosi farmerke, hvali se svojim oblinama i govori gledaocima:
"Nisam ovde da vam kažem da kupite farmerke 'American Eagle'... I definitivno neću reći da su to najudobnije farmerke koje sam ikada nosila, ili da čine da vam zadnjica izgleda neverovatno".
Ali, pojavio se video i na Instagramu kompanije American Eagle, koji prikazuje Suini kako prilazi bilbordu sa frazom "odlični geni" i briše reč "geni" i zamenjuje je sa "farmerke".
U drugom trenutku, Suini kaže: "Geni se prenose sa roditelja na potomstvo, često određujući osobine poput boje kose, ličnosti, pa čak i boje očiju... Moje farmerke su plave".
Nakon toga sledi glas koji kaže: "Sidni Suini ima odlične farmerke".
Upravo ta igra reči, za jedne je bila "pametan reklamni trik", za druge "dokaz nacizma".
Mnogobrojni kritičari su optužili Svinijevu da širi "nacističku" propagandu, ističući da igra reči sa "odličnim genima" ima rasističke konotacije i skreće ka idealima bele supremacije.
Mnogi su takođe istakli da, s obzirom na to da je Svini plavooka i plavokosa, ona odražava eugeničke poruke.
Epilog- razvila se žestoka i viralna debata između onih koji misle da kontroverzna reklama nije samo podsetnik na dugu istoriju slavljenja belih privilegija u svetu mode, već i nenamerno odražavanje fašističkih ideja i drugih koji su uvereni da je "American Eagle" namerno dirnuo u osinje gnezdo kada su u pitanju pitanja rase i nacionalizma.
"Mrzim reklamu za farmerke Sidni Svini, to je kao zašto promovišemo eugeniku u stanju ove zemlje, NE, zapravo ne želim tvoje gene. Je*i se, Američki orao", bio je jedan od komentara.
Da stvar bude još zamršenija, kampanja takođe nastoji da podigne svest o nasilju u porodici linijom koju je dizajnirao Svinijeva pod nazivom "Sidni Džins" - pri čemu sav prihod ide Kriznoj tekstualnoj liniji, koja nudi podršku za mentalno zdravlje.
Postavlja se pitanje koliko je reklamna kampanja nanele štete glumici i brendu? Kao što je nedavno pokazao Coldplaygate, nisu sve kontroverze štetne za brend... Međutim, to je pravilno rešeno. U ovom slučaju, ćutanje kompanije je iznerviralo ljude i pojačalo pozive da se kampanja obustavi.
Sajantani DasGupta, profesor narativne medicine, čak je analizirala reklame u viralnoj objavi na TikTok-u, pokazujući kako je kampanja American Eagle "prožeta eugeničkim porukama", što je dovelo do "prisilne sterilizacije i smanjenja reprodukcije među nepoželjnim zajednicama" na američkom Jugu.
Profesor je zaključio da reklama American Eagle "doprinosi i pojačava ovu vrstu antiimigrantskog, anti-ljudima druge boje kože, proeugeničkog, političkog trenutka".
U međuvremenu su sve glasniji zahtevi da se ova reklamna kampanja za "stari, dobri džins" jednostavno zaustavi.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







