Osim što uplati aranžman, putnik mora da bude zainteresovan za ceo proces i da zna šta je validna dokumentacija koju mora da dobije
Račun turističke agencije Barcino je u blokadi od kraja oktobra. Ipak, i pored toga ta agencija i dalje radi i prodaje aranžmane. Šta znači kada je neka turistička agencija u blokadi i možemo li da izbegnemo sve češće prevare turističkih agencija?
Tačno 23 dana je turistička agencija Barcino u blokadi, što i zvanično stoji na sajtu Narodne banke Srbije - uz podatak da je ukupan iznos blokade veći od 7 miliona dinara. Iz udruženja potrošača Efektiva upozoravaju da je još opasnije to što su putnici i dalje izloženi potencijalnoj prevari, jer agencija nije prestala da posluje.
"Agencija Barcino prodaje aranžmane za vile i hotele sa kojima nema ugovor. Mi smo otkrili nekih 10-ak vila koje Barcino drži u ponudi na sajtu, a sa njima nema potpisan ugovor za 2024.", kaže Dejan Gavrilović iz "Efektive".
Iz turističke inspekcije navode da je zaključno sa jučerašnjim danom na njihovu adresu stiglo 58 primedbi putnika protiv pomenute agencije, kao i da je od početka godine protiv nje podneto šest zahteva za pokretanje prekršajnog postupka.
"Trenutno je u toku 10 nadzora iniciranih predstavkama građana, koje se odnose na neizvršenje usluga iz programa putovanja, povraćaj uplaćenih sredstava putnicima za otkazana putovanja, kao i na izraženu sumnju da agencija prodaje putovanja za sledeću sezonu bez ugovora sa trećim licima za pružanje usluga smeštaja", saopšteno je iz turističke inspekcije.
Još 10-ak dana ostalo je do isteka zakonskog roka kada će se saznati sudbina Barcina, ali i svih potencijalno oštećenih putnika.
"Ostaje da se nadaju ili da će Barcino da se oporavi, ili da će biti namireni od polise osiguranja koja iznosi 250 hiljada evra. Ako je zbirno potraživanje putnika ukupno manje od 250 hiljada, onda će oni svi da se namire od te polise, ali, recimo - šta ako je potraživanje 500 hiljada - to znači da će svi putnici dobiti samo polovinu svog novca", kaže Gavrilović.
Osim što uplati aranžman, putnik mora da bude zainteresovan za ceo proces i da zna šta je validna dokumentacija koju mora da dobije od agencije. Pored računa, ugovora o putovanju i programa putovanja, važno je dobiti i potvrdu o garanciji putovanja.
"Putnik mora da ima ta saznanja, ne može da se vadi na to nisam znao, mora da ima neke svoje obaveze - ukoliko agencija ne ponudi garanciju putovanja, to je znak da sa tom agencijom nešto nije kako treba", kaže Aleksandar Seničić iz YUTA-e.
Iz agencije nam je rečeno da pošaljemo email za sva pitanja, međutim, do emitovanja priloga nismo dobili priliku da čujemo i njihovu stranu priče.
Dve poslovnice Barcino tursa su zatvorene, a na jednoj od njih istaknuto je obaveštenje o korišćenju godišnjeg odmora.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.