Helo Kiti je delo ilustratorke kompanije Sanrio, Juko Šimizu, koja je ovaj lik nacrtala 1974. godine
Animirani lik Helo Kiti danas puni 50 godina, a njen rođendan obeležava se u Japanu nizom izložbi, priredbom u tematskom parku i drugim manifestacijama.
Ono što se sa sigurnošću može reći jeste da se Helo Kiti pokazala kao spremna na prilagođavanje tokom svoje duge karijere, navodi agencija AP.
Profesorka dizajna sa Univerziteta Meisei u Tokiju, Mika Nišimura, opisuje ovaj lik kao "lukav", govoreći o načinu na koji je osvojio komercijalni svet zabave i mode.
Nišimura dodaje da se lik Helo Kiti može interpretirati na razne načine, jer deluje bezazleno i kroz njega se mogu izraziti emocije, pa je zato savršeno sredstvo koje donosi zaradu.
"Američke feministkinje navode da, pošto nema usta, Helo Kiti ništa ne govori i povinuje se svima. Ali mi u Japanu takođe vidimo da ona deluje srećno ako ste vi srećni, a tužna je ako ste vi tužni", kazala je profesorka, dodajući da je to genijalna strategija prilagodljivosti zahvaljujući kojoj je Kiti dobila toliko unosnih poslovnih ugovora.
Japanska kompanija Sanrio, koja ima autorska prava na ime i lik Helo Kiti, prošle godine je otvorila njen nalog na TikToku, pokrenula igricu Robloks i stvorila avatara na društvenoj aplikaciji Zepeto.
Helo Kiti je delo ilustratorke kompanije Sanrio, Juko Šimizu, koja je ovaj lik nacrtala 1974. godine kao dekoraciju za kancelarijski pribor, torbice, šolje i druge slične aksesoare. Godinu dana kasnije, taj lik se pojavio na novčanicima i istog trenutka postao hit u Japanu.
Popularnost ovog lika se kasnije proširila i izvan Azije.
"Glavni motiv Helo Kiti je prijateljstvo. Kada sam je stvorila, napravila sam i porodicu čiji deo je i Kiti. Potom je njen lik počeo da se razvija, pa je počela da se pojavljuje u različitim ambijentima", rekla je Šimizu za BBC, dodajući da je Sanrio uložio mnogo truda da izgradi brend koji Helo Kiti danas predstavlja.
Povodom Kitinog rođendana, u ponudi su brojni proizvodi sa njenim likom - od ogrlica za kućne ljubimce, kozmetike, kristalnih figurica, obuće "kroks" do Hepi mila u Mekdonaldsu.
Zlatni privezak u obliku novčića sa njenim likom prodaje se, na primer, za 800 dolara, dok sat "kasio" sa motivima Helo Kiti košta 120 dolara.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.