Postoji čak i japanski mit da je car poslao jednog od svojih heroja u „Večnu zemlju“, verovatno u južnu Kinu, da dobije narandžu kako bi mogao da dobije večni život
Da li ste se ikada zapitali zašto pomorandža treba da se nađe u božićnoj čarapi? Nekoliko istorijskih izvora moglo bi da objasni zašto nam Deda Mraz stavlja pomorandže baš u čarape kao poklon.
Ali pre toga da se dotaknemo i toga koliko su pomorandže važne i u feng šuiju. Mirisne pomorandže važne su u dobroj komunikaciji i za lepo raspoloženje. Samo rasecanje pomorandže ili limuna u nekoj prostoriji menja atmosferu potpuno.
Postoji mnogo toga napisanog o božićnim tradicijama čarapa i nekoliko delova o tome gde su pomorandže ušle u deo poklona. Evo nekoliko izvora koji bi mogli da objasne zašto stavljamo pomorandže u čarape?
Pomorandže su poreklom iz jugoistočne Azije, a Kinezi su ih uzgajali od antike. Kinezi su verovali da pomorandže donose radost, sreću i odvraćaju od zla. Drevni ljudi su narandžasto i crveno voće smatrali magičnim, verovatno zbog njihovih živih boja, pa je bila čast dobiti jedno na poklon. Narandže su poznate i kao plod života u Japanu. Postoji čak i japanski mit da je car poslao jednog od svojih heroja u „Večnu zemlju“ – verovatno u južnu Kinu – da dobije narandžu kako bi mogao da dobije večni život. Nažalost, car je umro pre nego što se heroj vratio. Tužna priča, ali narandža nije kriva. Pogledajte ove druge božićne tradicije za koje možda niste čuli ranije.
Postoji modernija religijska veza. Priča se da je sveti Nikola, imućan i velikodušan vladika, čuo za siromašnog, udovca, oca tri devojčice koji se brinuo da njegove tri ćerke nikada neće naći muža. Ožalošćen ovom pričom, on se ušunjao u udovčevu kuću i stavio kese zlata u svaku od devojačkih čarapa, koje su bile postavljene da se suše na vatri (mora da je bio dan za pranje veša). Sledećeg jutra devojke su otkrile blago i radovale se: Sada su mogle da priušte da plate miraz i da se udaju! Kaže se da današnja narandžasta ponuda predstavlja zlato koje je delio ovaj svetac.
Danas možemo nabaviti pomorandže kad god poželimo, ali sveže narandže su nekada smatrane blagom. Pre brzog tranzita i hlađenja, voće je bilo oskudno i skupo, dostupno samo u većim gradovima duž pruga. Lora Ingals Vajlder je u svojim autobiografijama spomenula svoje zadovoljstvo što je dobila narandžu najmanje dva puta. Zatim je brend Sunkist kreiran 1908. godine, čime su pomorandže postale prvi proizvod koji je imao sopstvenu reklamnu kampanju. Potražnja za narandžama eksplodirala je širom zemlje i one su postale simbol prosperiteta sunčane Kalifornije.
Praktično govoreći, narandžasti segmenti su već upakovani u poklon i spremni za deljenje. I svi znamo da su dobri za vas. Ali da li ste znali da su oni odličan izvor kalijuma i vitamina A i C, koji pomažu u rastu ćelija kože i kose? Dakle, bez obzira u koju legendu verujete, kada delite narandžu, dajete dar lepote. Sigurno je bolji od grumena uglja (ho-ho-ho), piše Taste of Home.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.