Šta je novo, a šta se još očekuje na aerodromu Nikola Tesla?

Modernizacija beogradskog aerodroma i rast "Er Srbije" je u toku

04.09.2024. 08:48
  • Podeli:
aerodrom nikola teslashutterstock_141389107-6545f3882cbdd.webp Foto: Shutterstock

Nacionalna avio-kompanija "Er Srbija", sa sva tri međunarodna aerodroma u zemlji, tokom avgusta obavila je 5.278 letova, što je najveći broj letova u jednom mesecu od kada "Er Srbija" posluje. Unapređenju poslovanja i sve većem broju putnika doprinosi i modernizacija aerodroma "Nikola Tesla".

Svetski, moderno, funkcionalno – tako putnici opisuju novi izgled beogradskog aerodroma.

Strateški cilj operatera i koncesionara, kompanije "Vensi" je, kažu, da aerodrom "Nikola Tesla" bude glavno međunarodno čvorište za vazdušni saobraćaj u istočnom delu Evrope.

Pun efekat završenih radova očekuje se do kraja godine.

Petar Novaković, direktor razvoja Aerodroma "Nikola Tesla" ističe za RTS da je bilo izazova i da je najveći taj što su transformaciju, rekonstruciju i dogradnju izveli u jako kratkom periodu, u rekordnom roku, da sistem jednostavno nije stigao da odreaguje u punom kapacitetu.

"Još uvek smo u tom procesu učenja šta i kako sa toliko novom infrastrukturom i modernim i novim ruhom aerodroma 'Nikola Tesla", dodaje Novaković.

Šta je novo, a šta se još očekuje na beogradskom aerodromu

Devedeset šaltera za registraciju putnika, unapređena centralizovana kontrola za obezbeđivanje putnika i prtljaga, više izlaza, parking mesta, dodatnih pet šaltera za pasošku kontrolu - u toku je postavljanje takozvanih "smart gejtova", automatskih čitača za pasoše.

"Tu se ne zaustavljamo. Putnici do kraja godine mogu da očekuju dodatne sadržaje za zabavu, relaksaciju, ugostiteljstvo, prodaju", dodaje Novaković i najavljuje uvođenje automatskih self servis kioska, bekdropova, tojest jedinica za automatsku predaju prtljaga, u narednih godinu dana.

Oporavak i rast "Er Srbije"

Kontinuiran rast saobraćaja, kako u broju letova, tako i u broju putnika, beleži i nacionalna avio-kompanija.

Iz "Er Srbije" kažu da niko iz avio-saobraćaja, globalno, nije očekivao tako brz oporavak posle pandemije. Uprkos izazovima, zadovoljni su rezultatima.

Boško Rupić, direktor za komercijalu i strategiju "Er Srbije" napominje da se rast kompanije ove godine, u odnosu na prethodnu, ogleda kroz otvaranje novih destinacija, ali i kroz porast saobraćaja ka postojećim.

"Objavili smo nedavno da krećemo sa dodatnim letovima za Kinu. Tu je 30. septembra nova destinacija u našoj mreži, to je Guandžo, dva puta nedeljno. Nicu smo objavili takođe 19. septembra", navodi Rupić.

"Nikola Tesla" je matični aerodrom "Er Srbije", odakle se obavlja i najveći broj letova.

"Er Srbija" uskoro očekuje nove avione

Unapređenjem infrastrukture, proširenjem aerodroma stvorili su se uslovi za razvijanje i nacionalne avio-kompanije.

Boško Rupić kaže da očekuju i proširenje flote, kako u avionima za regionalni saobraćaj, tako i za saobraćaj dominantno namenjen ka Evropi.

"Tu su dva 'embrajera' koji ulaze u našu flotu, tu je takođe treći širokotrupni avion 'erbas 330'. Očekujemo ga sada tokom druge polovine septembra. Tako da treba biti spreman, treba gledati unapred", ističe Rupić.

I ove godine očekuje se obaranje svojevrsnih rekorda, s obzirom na to da je Aerodrom "Nikola Tesla" od početka godine opslužio više od pet miliona putnika, dok je nacionalna avio-kompanija "Er Srbija" samo u avgustu ove godine, prevezla 559.000.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()