"Slučajno" oglašavanje u Google Maps: Da li posebna opasnost preti vozačima?

Ovo bi moglo da bude na granici između korisnog i nametljivog

09.07.2024. 17:56
  • Podeli:
navigacija-google-maps-shutterstock.jpg Foto: Shutterstock

Entoni Higman, korisnik Google Mapsa, prvi je uočio i objavio informaciju o ovom novom formatu oglašavanja na društvenoj mreži X (bivši Twitter). Tokom vožnje prema Atlantik sitiju, Higmanu se na ekranu pojavilo iznenadno obaveštenje s opcijama "Cancel" i "Add stop", sugerišući mu da skrene do obližnje benzinske stanice lanca Royal Farms.

"Proverite ovaj neverovatan novi format reklama u aplikaciji Google Maps," napisao je Higman na X-u. "Upisao sam uputstva za put prema obali, i kada sam prolazio pored ove benzinske postaje, iskočio je oglas za Royal Farms s opcijom 'dodaj stanicu'." Ono što je posebno zabrinulo Higmana jeste činjenica da nije pretraživao niti upisivao bilo kakve pojmove u vezi sa gorivom, hranom ili slične usluge.

Greška ili novi način oglašavanja?

Za sada nije još jasno zašto je to iskočilo na korisnikovom iPhone-u. Neki komentarišu da se možda nešto ponešalo u sistemu između Waze i Maps, koji su oba u vlasništvu Google-a. Drugi misle da je to nova, buduća funkcionalnost. Ako je to slučaj, onda ovaj novi pristup oglašavanja predstavlja značajan odmak od dosadašnje prakse Google Maps-a.

Umesto statičnih oglasa ili sponzorisanih rezultata pretraživanja, aplikacija sada aktivno sugeriše dodatne stanice tokom same navigacije. Oglas je jasno označen kao "sponzorisan", a korisnici imaju mogućnost da odbiju predlog bez automatskog preusmeravanja.

Google: "Nije novost"

Higman je istakao da je ovakav format oglašavanja "izuzetno ometajući" tokom vožnje, otvarajući pitanja o sigurnosti i etičnosti takve prakse. Zanimljivo je napomenuti da je slična metoda oglašavanja već neko vreme prisutna u Waze-ovoj aplikaciji, koja je takođe u vlasništvu Google-a.

Međutim, kada se Mashable obratio Google-u za komentar, portparol im je rekao sledeće:

"Promovisani pinovi u navigaciji nisu novost – omogućavaju ljudima da vide relevantne oglase za kompanije, kao što su benzinske stanice, restorani i prodavnice duž njihove rute. Kako bi se izbeglo ometanje vozača, ovi oglasi ne iskaču, šire se samo ako ih dodirnete, i brzo nestanu nakon kratkog vremena".

Portparolovu izjavu uzimamo sa skepsom, jer možda je to test balon kako bi se videla reakcija javnosti, u svakom slučaju ako se široko primeni – biće na granici između korisnog i nametljivog.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()