Otvoren je pre tačno sto godina
Prvi auto-put na svetu, samo za automobile i motorna vozila, pušten je u saobraćaj pre ravno sto godina, u spetembru 1924. godine, a povezivao je Milano i Varesena severu Italije.
Otvorio ga je italijanski kralj Vitorio Emanuele III. i danas je deo mreže italijanskih auto-puteva i nosi oznaku A8. Nazvan je Autolagi – "Auto-put jezera", jer je (budućim) turistima znatno olakšala putovanje do jezera Mađiore, Lugana i Koma, piše N1.
Bila je to prva deonica mreže italijanskih auto-puteva, koja se vrlo brzo razvijala, a nastavlja se na "glavni" italijanski auto-put (koji naravno vodi do Rima), A1 – Milano-Rim-Napulj, ili popularnije Autostrada del Sole.
Najzaslužniji za izgradnju prvog auto-puta na svetu bio je milanski inženjer Piero Puriceli, koji je ne samo vizionarski zamislio i projektovao ovaj put samo za automobile nego i vodio sve birokratske i pravne aspekte gradnje.
Prvi moderni auto-put završen je za 15 meseci. Imao je po dve trake u svakom smeru, odvojene dvostrukom linijom, širine 11 metara i 14 metara sa zaustavnim trakama. Uz put su bile naplatne kućice – također prve u svetu, a putarina je koštala 10 lira.
Iako je Autolagi nedvojbeno prva izgrađeni auto-put na svetu, slična ideja realizovana je u Nemačkoj 1909. godine, kada je u Berlinu između Grunevalda i Vanesea izgrađen put sa trakama odvojenim zelenim pojasom, ali namenjen samo za testiranje vozila.
Prvi auto-put u Nemačkoj otvoren je 1932. godine – deonica Keln-Bon. Danska je dobila sledeći aut-put 1956., a Ujedinjeno Kraljevstvo deonicu od 13 kilometara 1958. Prvi auto-put u Japanu puštena je u saobraćaj 1965. godine.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.