Prevaranti šalju imejlove navodno u ime Meta for Business
Stručnjaci su otkrili novu prevaru usmerenu na one kompanije koje promovišu svoje stranice na društvenoj mreži Fejsbuk.
Prevaranti šalju imejlove navodno u ime Meta for Business, Fejsbukove platforme za kompanije, tvrdeći da stranica primaoca sadrži zabranjeni sadržaj, a u imejlu se traži od korisnika da daju objašnjenje kako bi njihov nalog i stranica bili deblokirani, navode stručnjaci kompanije Kasperski.
Cilj napadača je da dobiju pristup poslovnim nalozima korisnika, objašnjavaju stručnjaci.
Lažni imejl koji oponaša „zvaničnu“ Fejsbuk komunikaciju tvrdi da će stranica korisnika biti ugašena, a podaci do kojih su stručnjaci došli pokazuju da su ovakvi imejlovi počeli da stižu korisnicima 14. decembra, uz pritužbe koje dolaze od organizacija širom sveta uključujući i Srbiju.
Pregledom polja „From“ u imejlu može se videti da domen ne pripada Fejsbuku, a imejlovi korišćeni u ovoj kampanji poslati su sa različitih domena.
Link u imejlu preusmerava korisnike na Fejsbuk Mesendžer, a na Mesendžeru, nalog koji se predstavlja kao Fejsbuk tim za podršku deluje legitimno, stvarajući lažni osećaj poverenja.
Postoji naznaka da je reč o fan stranici, ali je lako prevideti to u situaciji visokog stresa nakon optužbi za širenje nelegitimnog sadržaja.
Ova prevara se ističe po svojoj sofisticiranosti jer za razliku od ranijih prevara koje su optuživale korisnike za kršenje autorskih prava i usmeravale ih da odgovore putem imejla, ovaj pristup simulira internu komunikaciju na samoj Fejsbuk platformi.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.