Vožnja do mora nije rutinska radnja: Kako da bezbedno stignete na željenu destinaciju - struka se oglasila

Proteklog vikenda pet osoba je izgubilo život, dok je od početka godine u saobraćaju u Srbiji stradalo 270 ljudi

05.08.2024. 10:08
  • Podeli:
vožnja instgram - foto UNA 1-65ccf0fb7ce74.webp Foto: UNA

Za prva dva vikenda u avgustu se kaže da su vreme najveće smene turista tokom letnje sezone. Zato ne čudi statistika da tokom jula i avgusta dolazi do povećanog broja saobraćajnih nesreća sa nastradalima. Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović dao je preporuke vozačima kako bi bezbedno stigli na željenu destinaciju.

Proteklog vikenda pet osoba je izgubilo život, dok je od početka godine u saobraćaju u Srbiji stradalo 270 ljudi.

Stamatović poručuje da bezbednost nikada ne sme da bude na raspustu i ističe da je najvažnije da na put nikada ne krećemo umorni.

“Vozači ne razmišljaju, ne pripremaju se za put, to shvate kao rutinsku radnju – znam da vozim, vozim toliko godina, ja ću lako, pa zato i dolazi do problema“, rekao je Stamatović za RTS.

Za duga putovanja je, napominje, potrebna priprema – informisanje o tome gde su gužve na prelazima, ali i psihofizička priprema vozača.

“Umor je jedan od glavnih uzroka nesreća, a odmor i san su jedini lek. Ko kreće na dugo putovanje treba dobro da se odmori i tek posle odmora i sna da krene na put“, rekao je Stamatović.

Objašnjava da je važno putovati danju, jer je velika većina građana navikla danju da radi, a noću da spava i odmara.

“Dolazi do šoka u organizmu ako se odjednom dogodi napor noću, kako bismo dobili jedan dan na turističkoj destinaciji. Najčešće nezgode su u svitanje, kada stiže umor koji je teško prepoznati za volanom, samo se desi da se na 2-3 sekunde preklope oči – pređemo 150 metara i posledice mogu biti fatalne. Niko to ne želi ni sebi ni porodici, ali opet se događa“, naveo je Stamatović.

Napraviti plan puta

Na put treba krenuti u ranim jutarnjim časovima nakon odmora, sa pripremljenom rutom i isplaniranim pauzama od najmanje 15 minuta na svaka dva sata kako bi vozač prošetao i bezbedno nastavio put.

“Ako je sat zadržavanja na granici – da to predvidimo, uračunamo u vreme putovanja i ne pokušavamo da nadoknadimo vreme prekoračavanjem brzine ili preskakanjem pauza“, kaže Stamatović.

Ukazuje i da odmor ne počinje kada se stigne na destinaciju, već kada se uđe u vozilo. Potrebno je i bar nedelju dana pre puta proveriti tehničku ispravnost automobila, kako bismo imali vremena da ga popravimo pre puta.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()