Automatski čitači pasoša od 1. novembra na aerodromu "Nikola Tesla": Ko će moći da prođe brzu kontrolu granice

Automatski čitači pasoši služiće da više nema zadržavanja na aerodromskom graničnom prelazu

11.10.2024. 11:02
  • Podeli:
čitač pasoša aerodrom shutterstock-6708e967d7d2b.webp Foto: Shutterstock

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je danas da će od 1. novembra na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" početi da rade automatski čitači pasoša koji će putnicima omogućiti da brže prolaze pasošku kontrolu i rekao je da očekuje da će sledeće godine na tom aerodromu biti uvedeno i automatsko čekiranje.

Samo za punoletne građane Srbije

Biće postavljeno ukupno 16 automatskih čitača pasoša koji se odnose samo na punoletne građane Srbije, odnosno na njima će moći da se čitaju samo domaći pasoši, rekao je Vesić za TV Prva.

"Četiri puta brže se prolazi na tim čitačima nego kod policajaca koji pregledaju pasoš, a procedura je takva da se pasoš postavi na čitač i skenira, skenira vam se lice, kapija se automatski otvori i ulazite u zemlju pošto na domaćim pasošima ne morate da imate pečat prilikom ulaska i izlaska iz zemlje", objasnio je Vesić.

 Dodao je da će to smanjiti gužve i omogućiti domaćim putnicima kojih ima oko 50 odsto na aerodromu "Nikola Tesla", mnogo brži prolazak.

Vesić je rekao da je od koncesionara aerodroma dobio obećanje da će sledeće godine uvesti i automatsko čekiranje, te da će se na taj način dodatno ubrzavati procesi na beogradskom aerodromu.

On je rekao i da je na aerodromu "Konstantin Veliki" u Nišu završena nova zgrada terminala koja je moderna i može da primi mnogo više putnika.

Vesić je naveo da je 2012. godine niški aerodrom imao 27.426 putnika i samo jednu liniju, za Podgoricu, a da je prošle godine imao 448.312 putnika, te da osim te linije, iz Niša ima i deset linija koje lete tokom čitave godine i tri sezonske, odnosno čarter linije.

"Nastavljamo ulaganje u niški aerodrom. Sada će se rušiti stara zgrada i na njenom mestu biće napravljena nova, radiće se poletno-sletna pista i novi kontrolni toranj, a biće i povećan broj mesta za parkiranje aviona. Radiće se apsolutno sve kako bi niški aerodrom dobio kapacitete koji su neophodni", najavio je Vesić.

U pregovorima sa velikom low-cost kompanijom za niški aerodrom

Rekao je da je predstavnici "Aerodroma Srbije" pregovaraju već nekoliko nedelja sa velikim loukost kompanijama o tome da Niš postane baza za jednu od tih kompanija.

"Nadam se da ćemo u tome uspeti jer bi to značilo da možemo da idemo do 700, 800 hiljada, možda i do milion putnika godišnje, a kapacitet novog aerodroma je 1,5 miliona putnika", istakao je Vesić. Dodao je da sledeće godine počinje da se gradi brza pruga od Beograda do Niša koja će druge gradove poput Paraćina i Ćuprije da približe niškom aerodromu.

"Radićemo i brzu prugu do Skoplja što znači da će putnici moći lako i brzo da dođu do aerodroma u Nišu koji će postati regionalni aerodrom", rekao je Vesić i dodao da će se u narednom periodu pažnja posvetiti i razvoju aerodroma "Morava" u Kraljevu.

Vesić je, između ostalog, pomenuo i novih 108 kilometara brze pruge od Novog Sada do Subotice što znači da će, uz postojećih 76 kilometara od Beograda do Novog Sada, Srbija imati ukupno 184 kilometara brze pruge.On je naglasio da će se brzim vozom od Novog Sada do Subotice stizati za 34 minuta, a od Beograda do Subotice za sat i deset minuta.

"Veoma sam ponosan i srećan što smo pre roka uspeli da uradimo tu prugu koja će 24. novembra, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, biti puštena u saobraćaj", zaključio je Vesić.

Dodao je da su određene pripreme za brzu prugu od Beograda do Niša već u toku i da je siguran da će i ta pruga sa jednakim uspehom biti završena.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()