Norveški Lerdal tunel čvrsto drži prvo mesto na svetskoj listi sa impozantnom dužinom od čak 24,51 kilometar
Drumski tuneli spadaju među najkompleksnije inženjerske poduhvate modernog doba, spajajući udaljene regione i skraćujući putovanja koja bi inače trajala satima. Mnogi od ovih tunela predstavljaju istinska čuda savremene infrastrukture koja svakodnevno služe milionima ljudi širom sveta.
Prema najnovijim podacima, norveški Lerdal tunel čvrsto drži prvo mesto na svetskoj listi sa impozantnom dužinom od čak 24,51 kilometar. Ovaj tunel, otvoren 2000. godine, deo je važne evropske saobraćajnice E16 i značajno je skratio vreme putovanja između norveškog Lerdalserija i Aurlandsvangena.
Drugo mesto na ovoj prestižnoj listi zauzima australijski VestKoneks (WestConnex) sa 22,4 kilometra, dok je na trećem mestu kineski Tjanšan Šengli tunel sa dužinom od 22,11 kilometara. Ova tri tunela jedina su na svetu koja prelaze granicu od 20 kilometara dužine, što svedoči o njihovom izuzetnom značaju.
Kada pogledamo listu najdužih tunela na svetu, jasno je da Kina prednjači po broju mega-tunela, sa čak deset projekata među prvih dvadeset na svetu. Kineski Džongnanšan tunel sa 18,04 kilometra, Đinpingšan sa 17,54 kilometra i Tjantajšan sa 15,56 kilometara samo su neki od impresivnih primera.
Japanski Jamate tunel u Tokiju takođe zauzima visoko četvrto mesto na svetskoj listi sa dužinom od 18,20 kilometara. Ovaj tunel, završen 2015. godine, čini ključni deo gradske saobraćajne mreže i svakodnevno kroz njega prolaze hiljade vozila.
Interesantno je da i neke manje zemlje imaju tunele koji se nalaze visoko na svetskoj listi. Švajcarski Sen Gotard sa 16,92 kilometra već decenijama je jedan od ključnih alpskih prolaza, dok se norveški Rifike tunel sa 14,46 kilometara takođe nalazi među prvih deset.
Izgradnja ovih tunela predstavlja ne samo tehnološki, već i finansijski izazov. Cena izgradnje najdužih tunela često se meri milijardama dolara, a vreme izgradnje može trajati i više od decenije. Ipak, ove investicije se isplaćuju kroz značajno smanjenje vremena putovanja, manju potrošnju goriva i poboljšanu bezbednost saobraćaja.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.