Budućnost trgovine će se zasnivati na ulaganju u nove procese digitalizacije, veštačkoj inteligenciji na nivou prodaje, ali i ulaganju u zdravije proizvode
Prosečna bruto marža kod najvećih maloprodajnih trgovinskih lanaca u Srbiji, a, koji čine 83 odsto od ukupnog udela u prometu prehrambenih proizvoda na malo, iznosi 14,6 odsto, izjavio je danas savetnik predsednika Privredne komore Srbije (PKS) Milun Trivunac.
On je govoreći na konferenciji "Budućnost trgovine" koju je organizovala Privredna komora Srbije (PKS) i Color Media Communications, pod pokroviteljstvom Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine rekao da se ta marža ne razlikuje značajnije ni kod ostalih privrednih subjekata, niti se ona povećavala od početka godine.
"Nema značajnijih odstupanja u prosečnim maloprodajnim cenama u trgovinskim lancima na malo, a ovakvi rezultati ukazuju na to da rast maloprodajnih cena u najvećoj meri potiče od visokih troškova u lancu proizvodnje i snabdevanja", rekao je Trivunac.
On je istakao i da je trgovina jedna od najznačajnijih privrednih grana u Srbiji i, kako kaže, ona je u poslednjih deset godina u izrazitoj meri povećala konkurentnost na tržištu, samim tim i broj maloprodajnih objekata, kao i zaposlenih.
"Srpska maloprodaja je uprkos svetskoj krizi nastavila da investira, ulaže u projekte modernizacije i digitalizacije, konstantno se prilagođavajući potrebama potrošača", rekao je Trivunac.
Prema njegovim rečima, budućnost trgovine će se zasnivati na ulaganju u nove procese digitalizacije, veštačkoj inteligenciji na nivou prodaje, ali i ulaganju u zdravije proizvode za potrošače i održivo poslovanje.
On je naveo i podatak da prema istraživanju Centra za digitalnu transformaciju PKS više od 70 odsto kompanija planira da investira u digitalne tehnologije kako bi unapredili odnose sa kupcima.
"Trendovi zdravije ishrane prisutni su i na našem tržištu i trgovci aktivno rade na području edukacije, informisanja i nagrađivanja kupaca koji vode zdraviji život. PKS će uvek biti tu da bude spona između trgovaca, proizvođača i dobavljača kako bi zajedno delili podatke i inicijative usmerene ka potrošačima", rekao je on.
Trivunac je podsetio i da PKS svake godine organizuje s trgovcima Dane dobavljača, na kojima dodatno i edukuje proizvođače o novim standardima i promenama u potrebama potrošača.
"U susret održivom poslovanju i radi ulaganja u očuvanje životne sredine, određeni sektori PKS su sa svojim članicama inicirali smanjenje upotrebe plastike i otpada koji se generiše u trgovinskoj industriji i za manje od godinu dana od primene gradske Odluke o uslovima korišćenja kesa za isporuku robe na mestu prodaje roba i usluga, smanjila se upotreba plastičnih kesa u trgovinama za više od 80 odsto".
Kako je naveo, jedan od najznačajnijih projekata PKS je i projekat "Stvarano u Srbiji" sa oznakom "Čuvarkuća" kojim se pruža podrška domaćim proizvodima i proizvođačima, ali i edukuju potrošači o važnosti kupovine tih proizvoda, kao i o njihovom visokom kvalitetu i domaćem poreklu.
"Ova oznaka pomaže da pri kupovini budete sigurni da kupujete robu iz Srbije i da time čuvate Srbiju, sebe i svoju porodicu", zaključio je Milun Trivunac.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.