Šta će se desiti sa umanjenim tarifama banaka: Uskoro novi udar na džepove građana?

Nijedna banka nas nije obavestila o promeni tarife za usluge građanima, tvrde iz NBS-a

27.08.2023. 15:20
  • Podeli:
bankomat - pixabay-63904ece7256b.webp Foto: Pixabay

Prošlogodišnji dogovor Narodne banke Srbije (NBS) i banaka u našoj zemlji da banke koje su naknade za platne usluge građanima povećavale od 1. januara 2021. tarife umanje za 30 odsto ili vrate na pređašnji nivo, ističe 1. septembra, a u NBS kažu da ih nijedna banka nije obavestila o tome da menja tarifu, na šta su one obavezne ako žele da promene iznos naknade.

Banke dužne da obaveste NBS

„U proteklom periodu, nijedna banka nije dostavila obaveštenje o izmeni tarifa, odnosno uvođenju novih tarifa po kojima banke naplaćuju naknade za pružanje platnih usluga. S druge strane, nekoliko banaka je dostavilo obaveštenje o uvođenju novih proizvoda ili usluga, kojim su dopunili paletu proizvoda i usluga“, rečeno je Tanjugu u centralnoj banci.

Iz NBS navode da su uz navedeno obaveštenje banke dužne da dostave propisanu dokumentaciju, uključujući i prikaz mehanizma formiranja cene novog proizvoda.

Obaveza je banaka da dostave i model ugovora o novom proizvodu koji će banka zaključivati s klijentom i reprezentativni primer ovog proizvoda, koji sadrže sve elemente na osnovu kojih se mogu utvrditi uslovi pod kojima će se određeni proizvod ili usluga koristiti, a naročito prikaz vrste i visine svih naknada i drugih troškova koji padaju na teret klijenta.

Iz Narodne banke podsećaju da je lane preciziran i rok, odnosno utvrđeno je da banke moraju da o izmeni tarifa NBS obaveste najkasnije 45 dana pre planiranog usvajanja izmena i da joj uz ta obaveštenja dostave propisanu dokumentaciju.

Rok ističe 1. septembra

Ovaj rok se računa od dostavljanja uredne dokumentacije, a ukoliko je zatražila dopunu dokumentacije, NBS može da odredi odgovarajući rok, koji ne može biti duži od šest meseci, pre čijeg isteka banke ne mogu dostaviti dopunjenu dokumentaciju.

Preciziraju i da, imajući u vidu da 1. septembra ističe rok od godinu dana za primenu umanjenih naknada za platne usluge, banke mogu da nastave da primenjuju tarife koje su usvojile od 1. januara 2021. godine do avgusta 2022. te da to ne predstavlja povećanje tarifa kako se često tumači, već obračun naknada u skladu sa važećim tarifnikom.

Neke banke su na svojim sajtovima postavile cenovnike, pa klijenti mogu da vide da li će im od petka naknada biti drugačija nego što je sada. 

Tako će, prema informacijama sa sajta Banke Inteze, od 1. septembra za korisnike računa u ovoj banci održavanje biti vraćeno na nivo od avgusta 2022. godine, pa će, recimo, za korisnike osnovnog paketa naknada biti vraćena na ranijih 220 umesto sadašnjih 195 dinara.

Urednik portala „Kamatica“ Dušan Uzelac za Tanjug kaže da nije za očekivati da banke odmah od 1. septembra krenu sa promenom naknada, već kasnije.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()