Pravo na umanjenje računa za grejanje: U Kragujevcu može, u Beogradu - ne?

Najnovija vest je da je JKP "Beogradske elektrane" odbilo da umanji račune potrošačima. Sada pitamo, koja je sledeća instanca kako bi se "isterala pravda" i kako su neki gradovi u tome uspeli, a drugi ne?

Autor: Emilija Pešić
18.11.2022. 19:10
  • Podeli:

Početak grejne sezone pomeren je sa 15. oktobra na 1. novembar, a udruženja potrošača od tada su isticiala da građani imaju pravo na umanjenje računa, na šta smo u Una Danu od prvog trenutka skretali pažnju, a i sada smo tu da na to podsetimo.

Najnovija vest je da je JKP "Beogradske elektrane" odbilo da umanji račune potrošačima. Sada pitamo, koja je sledeća instanca kako bi se "isterala pravda" i kako su neki gradovi u tome uspeli, a drugi ne?

Od kako je objavljeno da se odlaže grejna sezona iz udruženja potrošača iznova ponavljaju jednostavnu računicu: ako grejna sezona traje šest meseci, i skraćena je za pola meseca, logično je da se za toliko umanje računi.

Preduzeću Beogradske elektrane to ipak nije logično, te su odbili reklamacije potrošača. U delu njihovog saopštenja stoji:
„Broj grejnih dana različit je po grejnim sezonama i mesečni iznosi računa ne zavise od broja grejnih dana u toku obračunskog perioda. Ne postoji pravni osnov za umanjenje računa za oktobar, jer je cena grejanja utvrđena na godišnjem nivou, a mesečni računi su izvedeni iz utvrđene godišnje cene grejanja u Beogradu“.

Iz Udruženja potrošača „Efektiva“ ipak ovakav odgovor ocenjuju kao nemušti, i neusklađen sa zakonskim propisima.

„Od ujutru kada bi tebalo da počne taj grejni dan, od 6 ili 7 sati ujutru, u tom periodu su stanovi bili hladni i itekako je bilo neophodno da se uključi grejanje. Toplana to nije radila i nema nameru da umanji račune bez obzra na to što nikakvu uslugu nisu isporučili, to je potpuno apsurdno i nezakonito“, kaže nam Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača „Efektiva“.  

Sledeća instanca u isterivanju pravde - ombudsman.

„Čekamo sada njegov odgovor ako i on bude negativan, što je i za očekivati jer prima platu od gradske uprave, ako bude negativan onda ćemo pozvati građane na masovne potrošačke sporove. To su tužbe redovnim sudovima kroz te sporove gde se ne plaća sudska taksa, advokat. Uvereni smo da će sudovi presuditi u korist građana jer bi sve drugo bilo suludo“, kaže Gavrilović.

Da drugačije može pokazuju primeri elektrana u Zaječaru, Kraljevu, Jagodini u Bujanovcu, koje su građanima umanjile račun za oktobar. 

Iz toplane u Kraljevu objašnjavaju da nije bilo dileme - samo su poštovali zakon.

„Kada nastupi ograničenje u snabdevanju, onda moramo da vršimo umanjenje naknade shodno odredbama člana 54. u odluci, tako da smo mi shodno tome nakon dogovora sa gradom doneli odluku da smanjimo račune za taj period koji nismo grejali“, objašnjava nam direktor toplane „Kraljevo“ Aleksandar Nestorović.  

To što jedni mogu, a drugi ne, Gavrilović vidi kao apsurd. 

„Pravo i pravda u ovoj zemlji ne postoji, sve se mora na silu, na pobunu, ako se pobuni veći broj ljudi, onda je šansa za uspeh naravno veća“.

Jedno je sigurno, iz udruženja neće odustati dok se računica ne svede do kraja.

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()