Od svake kupljenje karte u vozu Soko, jedan dinar će biti odvajan za kupovinu i postavljanje veštačkih gnezda za stepskog sokola
Kampanja "Sokolom za sokola" koju organizuju Srbijavoz, Elektromreže Srbije, Pokrajinski zavod za zaštitu prirode, opština Alibunar i Mladi istraživači Srbije počela je danas na železničkoj stanici Prokop tokom koje će od svake kupljenje karte u vozu Soko biti odvajan jedan dinar za kupovinu i postavljanje veštačkih gnezda za stepskog sokola.
"Potrebno je da svi zajedno podržimo ovu humanitarnu akciju kako bismo zaštitili stepskog sokola koji je ugrožena vrsta i kojih ima jako malo", rekla je za Tanjug ministarka rudarstva i energetike Dubravka Đedović Handanović.
Kako je istakla, kroz kupovinu karata jedan deo novca će se izdvajati u humanitarne svrhe, tj. akcije neophodne kako bi se izgradila gnezda ili za sprovođenje drugih aktivnosti koje će obezbediti bolje uslove da se naš stepski soko bolje razvija, razmnožava i živi.
"Srbija je mala zemlja ali čak 74 odsto biodiverziteta ptica u Evropi nalazi se u našoj zemlji. Ekologija i energetika su neraskidive", naglasila je ona.
Napomenula je da su ekologija i energetika neraskidive.
"Na dalekovodima EMS-a postavljaju se gnezda radi zaštite stepskog sokola kako bi im se obezbedili bolji životni uslovi. Svi građani Srbije koji koriste voz mogu da doprinesu ovoj akciji", rekla je Đedović Handanović.
Posebno je naglasila da smatra da je pravi put za budućnost pokazivanje mlađim generacija kako možemo biti odgovorniji i humaniji.
"Preduzeća u elektroenergetskom sektoru će doprineti produženje života ovoj društveno odgovornoj vrsti", istakla je on.
Takođe, sokolar Tibor Buza, sa stepskim sokolom na ruci, prisustvovao je današnjem događaju.
Generalna direktorka EMS-a Jelena Matejić je rekla da je ta kompanija, koja od 2007. godine prati biodiverzitet i bavi se zaštitom životne sredine, inicirala zaštitu stepskog sokola.
"Proučavanjima i razmenom iskustava sa prenosnim sistemima Evrope došli smo do zaključka da su omiljena staništa stepskog sokola stubovi nadzemnih vodova pošto ih oni ne ugrožavaju i za njih predstavljaju prirodnu sredinu", rekla je Matejićeva za Tanjug.
Kako je rekla, EMS duži vremenski period učestvuje u akciji postavljanja gnezda na prenosnim stubovima.
"Gnezda su u početku bila drvene konstrukcije i postavljeno ih je ukiupno 200. Za više od pola gnezda smo primenili inovativnu metodu aliminijumskog gnezda u koje soko može bezbedno da sleti, udobno da boravi i uzleti", objasnila je ona.
Vršilac dužnosti direktora Srbijavoza Ivan Bulajić je naglasio da železnički prevoz najmanje zagađuje životnu sredinu i da je ova akcija prirodna nadogradnja i doprinos očuvanju ugrožene vrste sokola.
"Smisao akcije je višestruk. Prirodna staništa ugrožene vrste se nalaze duž pruge od Beograda do Novog Sada kojom Soko saobraća. Mislim da ćemo na ovaj način u narednih godinu dana uspeti da skinemo pticu sa spiska ugroženih vrsta", rekao je Bulajić.
Pomoćnik direktora Pokrajinskog zavoda za zaštitu prirode Stanko Kosovac je rekao da je soko sibol brzine, slobode i jasnog pogleda, zbog čega njegovo ime voz Soko opravdano nosi.
"Ovim projektom ćemo se posebno odužiti i zahvaliti ovoj ugroženoj vrsti", istakao je on.
Predsednik Skupštine opštine Alibunar Aleksandar Siveri je ocenio da je Alibunar društveno odgovorna lokalna samouprava koja vodi računa o zaštiti životne sredine.
"U realizaciji ovog projekta Alibunar će pružiti punu podršku akciji čišćenja čišćenje dela staništa stepskog sokola koji se nalazi na njenoj teritoriji. Pored staništa stepskog sokola na teritoriji Alibunara nalazi se Deliblatska peščara koja je specijalni rezervat prirode pod posebnom zaštitom", rekao je on.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.