Vučić obišao završne radove na vijaduktu kod Vrbasa

Radovi su počeli 1. jula 2022. godine, a rok za završetak je decembar 2024. godine.

21.12.2023. 11:49
  • Podeli:

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je završne radove na vijaduktu kod Vrbasa, koji je deo buduće brze pruge od Novog Sada do Subotice.
Obilasku radova prisustvovali su i ministar građevinarstva Goran Vesić, prestavnici kineske kompanije "China railway international" i CCCC, gradonačenik Subotice Stevan Bakić i gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić.

Vučić je rekao da ga veoma raduje, kao i građane Srbije, to što će biti otvorena brza pruga za samo godinu dana, kada ćemo moći da putujemo brzim vozom od Beograda do Subotice. Kineske železnice su uložile dodatni napor i povećale broj baza, kao i opremu za polaganje koloseka, kako bi sve bilo gotovo do kraja 2024. godine, rekli su Vučiću predstavnici kineskih kompanija "China railway international" i CCCC.

"Mirović nikoga nije tako pohvalio, kao kineske kompanije na ovom projektu", dodao je Vučić.

On je istakao da su angažovani kineski izvođači jedne od najboljih kompanije iz Kine koje rade u Srbiji. 

"Moramo da nastavimo da radimo na unapređenju i kineska kompanija ima izuzetne reference za to", rekao je Vučić i dodao da kada ima obećanje kineske vlade da će pruga biti završena do kraja 2024. godine to stvarno i biti tako. 

Foto: Tanjug/Rade Prelić

Vučić je rekao da će stanica u Vrbasu biti najčistija i najurednija, kao i da će Mađari svoj deo pruge završiti 2026. godine.

"Bićemo malo brži ali kada budu to uradili stizaćemo do Budimpešte za 2.40 sati", rekao je on.

Prema njegovim rečima ovo su stvari koje menjaju lice i izgled Srbije i dovode ljude i turiste, pomažu ljudima da rade poslove u inostranstvu. 

"Pogledajte u Prokopu koliko zgrada nema fasadu. Sada ćemo i to da uradimo. Isti je slučaj u Inđiji, Staroj Pazovi, Karlovcima. Sve što radite primorava vas da radite još više i brže, ali i menja životni standard", rekao je on.

Kao primer naveo je voz Soko koji je od marta prevezao 3,1 miliona putnika, ali da se razmišlja da se zbog postojećih gužvi proširi auto-put od Beograda do Novog Sada za po dve trake u oba smera.

"Prvi put imate brzu liniju, ljudi vole vozove. Imaju ljudi sve više automobila nekad je bilo 0,2 po porodici, a sada oko 3 miliona automobila ima u Srbiji, pa izračunajte", rekao je Vučić.

Vijadukt u Vrbasu se nalazi na delu treće deonice međunarodne brze pruge od Beograda do Budimpešte. Reč je o najvećem i najsloženijem građevinskom objektu, pošto će na 108 kilometara brze pruge između Novog Sada i Subotice ukupno biti izgrađeno 58 objekata. Najveći objekat je vijadukt u Vrbasu koji je dugačak 1,4 kilometra. 

Stepen završenosti je oko 80 odsto i plan je da bude završen do kraja februara ili  marta 2024. Projekat gradnje brze pruge Novi Sad - Subotica se finansira iz kredita kineske Eksim Banke i budžeta Srbije.

Foto: Tanjug/Rade Prelić

Radovi su počeli 1. jula 2022. godine, a rok za završetak je decembar 2024. godine. Zbog potpune obustave železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice, vozovi saobraćaju osnovnim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad  - Rasputnica Sajlovo – Odžaci – Bogojevo – Sombor – Subotica i dopunskim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad/– Rasputnica Sajlovo – Rimski Šančevi – Orlovat – Zrenjanin – Banatsko Miloševo – Senta – Subotica.

Fizički procenat izvršenja: 71 odsto, dok finansijski iznosi 63,6 odsto. Radovi na donjem stroju na celoj deonici su završeni u procentu od 95 odsto, a radovi na postavljanju novog gornjeg stroja su izvršeni u procentu od 35 odsto.

Izvode se radovi na gotovo svim inženjerskim objektima, ukupno ih ima 58 (mostovi, propusti, nadvožnjaci, podvožnjaci) - procenat završenosti 75 odsto, završavaju se radovi na pristupnim saobraćajnicama.

Svi stanični objekti Novi Sad, Sajlovo, Rumenka, Kisač, Stepanovićevo,Zmajevo, Vrbas, Mali Iđoš-Lovćenac, Bačka Topoila, Žednik, Naumovićevo i Subotica, te zgrade SS i TK postrojenja, EVP i objekti za kontaktnu mrežu su završeni od oko 70 odsto. Grad Subotica ima na svojoj teritoriji sedam inženjerskih objekta, od kojih su četiri završeni, a preostala tri su sada počela.

Vijadukt u Vrbasu jedan je od četiri objekta koji će biti izgrađen iznad kanala Dunav - Tisa - Dunav (DTD). Ukupne je dužine oko 1.417 metara i biće dvokolosečan, sa razmakom koloseka od četiri i po metra.

Svi stubovi novog železničkog vijadukta u Vrbasu su armiranobetonski, dok se čeličnim konstrukcijama premošćava ukupno osam raspona, svaki dužine 48,7 metara. Radovi na izgradnji novog vijadukta u Vrbasu počeli su 1. jula 2022. godine i  obuhvataju pripremne i zemljane radove, izradu fundamenata i stubova, izradu jarmova i pomoćnih konstrukcija, ali i montažu čelične konstrukcije preko jarmova, betoniranje kolovozne ploče,  rušenje pomoćnih konstrukcija i uklanjanje rečnih jarmova, završetak zemljanih radova i radova na izradi stuba, kao i ugradnju  dilatacionih spojnica, hidroizolaciju, zaštitu od korozije i ispitivanje vijadukta probnim opterećenjem.

Na izgradnji mosta u prvoj polovini decembra ove godine u toku su bili radovi na armiranju i betoniranju donje i gornje ploče, zatim armiranje revizionih staza, zavarivanje i montaža elemenata mostovske rešetke, kao i hidroizolacioni radovi.

Izgradnjom novog železničkog vijadukta u Vrbasu prugom će ovaj grad biti premošćen, čime će celokupna bezbednost saobraćaja biti podignuta na najviši nivo, kažu u srpskim železnicama.

Izgradnja brze pruge Novi Sad - Subotica za brzinu od 200 kilometara na sat je u punom jeku i intenzivno se gradi na velikom broju lokacija duž cele trase. Ugovoreni rok za završetak radova je do kraja avgusta 2025, ali je planirano da radovi budu završeni do kraja 2024. godine. 

Na deonici Novi sad - Subotica, kako je ranije najavljeno, biće izgrađeno 30 nadvožnjaka, 13 podvožnjaka, pet galerija, kao i po dva pešačko-biciklistička pothodnika i potporne konstrukcije uz galeriju. Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica: Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima: Rumenka, Vrbas i Lovćenac.

Pruga za velike brzine od Beograda do Budimpešte predstavlja najvažniji projekat u okviru inicijative "Pojas i put". Izvođač radova je kineski konzorcijum, a pruga će biti elektrificirana i opremljena savremenim signalno-sigurnosnim uređajima. Na čitavoj deonici pruge za velike brzine Beograd - Novi Sad - Subotica - Kelebija neće biti putnih prelaza.

Nakon Kelebije, srpske pruge biće povezane sa 152 kilometra pruge u Mađarskoj, gde bi radovi trebalo da budu završeni do kraja 2025. godine.

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()