Žičara, mostovi, tuneli, rečni saobraćaj – Novi plan gradnje za Beograd

Šta je sve predviđeno izmenama PGR-a za Beograd?

20.12.2021. 17:35
  • Podeli:
beograd.jpg Foto: UNA/Aleksandra Nenadović

Osim ove žičare koja bi povezala Novi Beograd i Kalemegdan, planirana je još jedna - od Novog Beograda do Košutnjaka, preko Ade Ciganlije i Makiša, prenosi portal e-kapija. Prema izmenama i dopunama plana generalne regulacije građevinskog područja sedišta jedinice lokalne samouprave - Grad Beograd, izgradnja kabinske žičare - gondole i pratećih sadržaja izvodiće se fazno, prva faza Novi Beograd-Ada Ciganlija-Makiš, a druga Makiš-Banovo Brdo-Košutnjak.

Javni uvid u Nacrt izmena i dopuna plana generalne regulacije građevinskog područja sedišta jedinice lokalne samouprave - Grad Beograd (celine I – XIX) (I faza – 2. etapa) sa Izveštajem o strateškoj proceni uticaja predmetnog plana na životnu sredinu trajaće do 21. januara 2022. Godine.

Iz Ministarstva prostora, inicijative koja se bavi uranističkim planiranjem, smatraju da je neprihvatljivo da se ovakav dokument bude dat na uvid u vreme praznika. 

"PGR Beograda, krovni urbanistički dokument od suštinske važnosti za prostorni razvoj čitavog grada i kvaliteta života u njemu, prošao je stručnu kontrolu i predviđeno je da se nađe na javnom uvidu od 30 dana, počevši od 20. decembra (tokom praznika). Smatramo da je neprihvatljiva praksa svođenja učešća javnosti na formalni minimum, odnosno sprovođenja samovolje i procedura koje onemogućavaju direktno učešće građana u procesima donošenja odluka. Upućujemo zahtev Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove Gradske uprave grada Beograda i Komisiji za planove skupštine grada Beograda da odloži javni uvid i proaktivnije pristupi širem dijalogu o budućnosti grada", navode iz Ministarstva prostora.

Kako se navodi u planu, u skladu sa prostornim mogućnostima i imovinskopravnim odnosima u neposrednoj blizini žičare potrebno je predvideti mogućnost fazne izgradnje dodatnih kapaciteta za parking mestima, kao i izgradnju biciklističkih i pešačkih staza i povezivanje sa postojećim ili planiranim.

Prema ovom planu u Savskom amfiteatru, gde je sada Beograd na vodi, potrebno je planirati i dva mosta, prvi koji bi bio moguća tunelska veza, a drugi magistralnog ranga. Na javni uvid biće stavljen I tunel za drumski saobraćaj koji je planiran kao veza Savske i Dunavske padine.

“Tunel je planiran kao produžetak starog Savskog mosta i pruža se ispod Terazijskog grebena ka ulici Despota Stefana. Tačna pozicija tunela data je Planom detaljne regulacije tunelske veze savske i Dunavske padine GO Stari grad, Savski venac i Palilula. Navedena tunelska deonica prema funkcionalnom rangu je u rangu magistralne saobraćajnice. Ovaj saobraćajni pravac ima pored ostalog zadatak rasterećenja centralnog gradskog područja od saobraćajnih tokova na pravcu Novi Beograd-Savski amfitetar-Ada Huja”, navodi se u planu.

Prema ovom planu, pristani za brodove koji bi saobraćali u sistemu javnog transporta putnika moguće je organizovati u zoni sledećih lokacija: SC Gale Muškatirović, Savski amfiteatar u zoni Brankovog mosta, pristanište, Beogradski sajam, Ada Ciganlija, Ada Huja, Hotel Jugoslavija, Zemun, Brodogradilište, Beograd na vodi, Blok 45, Blok 70, zona Pančevačkog mosta, most Mihajlo Pupin, Višnjica, sa vojvođanske strane na obali Dunava.

Ovim izmenana ukidaju se i planirane dve javne garaže. Plan generalne regulacije mreže javnih garaža stavlja se van snage u delu vezanom za garaže JG 200 - Malajnička i JG 116 - Stari Merkator, tako što se te dve lokaciju ukidaju iz Plana.

Prema planiranju čelnika grada, u Bloku 44 na Novom Beogradu predviđena gradnja Centra za vodene sportove na površini od oko 6,85 ha.

Institut i naučno istraživački centar planiran je na teritoriji Zemun polja uz saobraćajnicu Batajnički put. Planirane su tri prostorno-funkcionalne celine: Direkcija za nacionalne referentne laboratorije, kompleks Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i klaster mešovite namene.

Planom detaljne regulacije Makiškog polja, GO Čukarica na području Makiškog polja ukidaju se melioracioni kanali. Za prihvat površinskih i atmosferskih voda planirani su kolektori i suva retenzija, sa vezom na obodni kanal, koji ih preko veznog kanala transpotruje do CS Šabačka. Kako se planiranom izgradnjom povećavaju oticaji na predmetnom području pored postojeće planira se i nova CS Šabačka nova.

 

 

 

 

 

 

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()