Kineski auto-giganti u Kini prošle godine su po prvi put prodali više automobila od njihovih američkih konkurenata, pokazalo je nedavno objavljeno istraživanje Jato Dynamics-a.
Kineski brendovi, predvođeni BYD-em, prodali su oko 13,4 miliona novih vozila na tom tržištu dok su američki brendovi stigli do 11,9 miliona kupaca. Ipak, japanski automobilski giganti i dalje dominiraju sa 23,59 miliona prodatih automobila.
"Konstantno visoke cene novih vozila su nepovratno okrenule potrošače ka pristupačnijim kineskim alternativama", ističe Felipe Munoz analitičar iz Jato Dynamics.
Kineski proizvođači raširili su se globalnim tržištem upravo zbog ovako oštre konkurencije na domaćem tržištu zbog kojeg su cene njihovih vozila daleko niže od ostatka sveta.
Kineski brendovi su takođe napravili veliki ulaz na tržišta u nastajanju, gde prema analizi Jato Dynamics-a svaki 5. novi automobil je poreklom iz Kine.
"Preko 17,5 miliona novih vozila je prodato na tržištima u nastajanju u 2023. godini što je više nego totalna prodaja u SAD i Evropi", dodao je Munoz.
Tako je u izveštaju navedeno da kineski proizvođači imaju pozamašan udeo na tržištima Bliskog Istoka, Eurazije i Afrike dok zauzimaju sve veći udeo i u Latinskoj Americi i Jugoistočnoj Aziji. Takođe uporedo udeli rastu i na razvijenim tržištima : Evrope, Australije, Novog Zelanda, Izraela.
Zanimljivo je da prodaja kineskih brendova raste i bez obzira na sve veće tenzije između Istoka i Zapada, visokih kamata i visokih cena novih vozila, ističe Munoz.
Sa postavljanjem većih tarifa na električna vozila iz Kine u EU, SAD pa i u Turskoj, moguće je da će se ovaj trend, ne zaustaviti, ali svakako smanjiti u intenzitetu, napominju iz kompanije koja je sprovela istraživanje. Ranije ove godine carinske tarife su podigle i SAD.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.