Lančani sudari sve češća gradska pojava: Šta je to što su vozači zaboravili sa časova u auto-školi

Stručnjaci kažu da vremenski uslovi nemaju ništa s tim i bjašnjavaju da je za najveći broj sudara odgovoran samo čovek

Autor: Stefan Dević
23.11.2023. 20:25
  • Podeli:

Juče se dogodilo nekoliko saobraćajnih nezgoda, uključujući i lančani sudar. To je, na žalost, postala uobičajena pojava kada u Beogradu padne i najmanja kiša. Stručnjaci kažu da vremenski uslovi nemaju ništa s tim i  bjašnjavaju da je za najveći broj sudara odgovoran samo čovek. Zbog toga je naš novinar Stefan Dević proverio šta je to što su vozači zaboravili sa časova u auto školi.

Stanko Božić radni vek proveo je kao instruktor vožnje. Smatra da vozači na beogradskim ulicama voze nepažljivo, i kako kaže, "na sreću". Ističe da je to nebezbedno i da smeta onima koji hoće da voze po pravilu.

"Problem je veliki što pri skretanju, većina od njih ne daju pokazivače pravca. Ili ih daju u samom skretanju. Iz trake u traku, tu ne postoje migavci. Krše maksimalno sve propise. Kako to rešiti ne znam. U školi uče jedno, onda nam je teže i kandidata obučiti. Zato što on u praksi vidi jedno a mi ih učimo drugo", kaže Božić. 

Propisi su poznati. Migavac bi trebalo dati kako bi se pokazala namera za skretanjem. Možda to vozači znaju, ali ne primenjuju.

"Trebalo bi da budu staloženi, strpljivi, toga nema. Da se vozi po propisu, verujte mi, saobraćaj uopšte ne bi bio sporiji. Jer šta vredi ako se vozi brzo, nepropisno, krše se propisi, prolazi na crveno, na kraju naprave sudar i ceo taj kvart je zatvoren", dodaje.

To se dogodilo i juče, kao i mnogo puta pre toga. U toku 24 sata vremenski uslovi nisu išli na ruku vozačima koji nisu držali odstojanje, pa su napravili nekoliko udesa. 
Dok stručnjaci otvoreno kritikuju vožnju većine vozača, polaznici su blaži u svojoj oceni saobraćajne kulture.

"Ima onih koji ne poštuju nikakva pravila, ne daju migavac, a ima onih i koji se trude da voze po pravilima, zavisi. - A koliko mislite da ima kojih? - Pa, pola - pola", kaže  Jelena Grubić, polaznik auto škole.

Međutim, statistika pokazuje drugačije. Za 9 od 10 udesa odgovoran je čovek, navode iz Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije.

"Naši podaci govore da je ljudski faktor prisutan u uzroku nezgoda sa više oko 96 posto. Zbog toga, kada se dogode nezgode, poput lančanog sudara, to je isključivo greška vozača koji olako shvataju saobraćajnu signalizaciju", kažu u ovoj agenciji.

Zbog toga su apeli državnih službi vozačima svakodnevni.

"Vozač je dužan da drži odstojanje koje bi trebalo da je prilagođeno uslovima puta, uslovima u saobraćaju, vremenskim prilikama, na takav način da uvek može da se zaustavi pre prepreke, odnosno pre udara u vozilo ispred ili ukoliko pešak iskoči", istiću u ovoj agenciji.

Ti apeli su urodili plodom. Ove godine poginulo je 50 ljudi manje nego prošle, a  2.000 ljudi je manje povređeno  u odnosu na isti period prošle godine. Ipak, za bolju saobraćajnu kulturu, potrebna je i volja samih vozača.
 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()