Vozačima se savetuje da pre kupovine istraže ponudu različitih brendova i vrsta akumulatora, i da naprave analizu njihovih karakteristika u odnosu na potrebe njihovog vozila
Bez kvalitetnog i pouzdanog akumulatora nema ni sigurne i bezbrižne vožnje.
Pokretanje motora nije jedina funkcija akumulatora, pogotovo u današnje vreme savremenih automobila koji imaju veliki broj elektronskih i pomoćnih sistema. Takvim sistemima neophodna je i velika količina struje zbog čega je važno kupiti akumulator sa najboljim karakteristikama za određeni tip vozila.
Opšta je ocena da vremešnijim automobilima nije potreban posebno jak akumulator pošto imaju manje elektronike u odnosu na modernija vozila, pišu Polovni automobili.
Samim tim, u takvim četvorotočkašima akumulator se manje troši, jer se upotrebljava uglavnom za startovanje motora, paljenje farova, muzičkog uređaja, sigurnosne opreme i sličnog…
S druge strane, novija vozila ne mogu se zamisliti bez elektronike – od ABS kočnica, vazdušnih jastuka do kontrolne jedinice motora.
Reč je o uređajima neophodnim za bezbedno upravljanje automobilom. Zbog toga ovim automobilima je potreban akumulator jačeg kapaciteta.
Savet svim vozačima je da pre kupovine istraže sve brendove i vrste akumulatora i naprave analizu njihovih karakteristika s obzirom na potrebe svog vozila.
Prvi kriterijum prilikom kupovine akumulatora je veličina. Akumulator koji kupujete mora da ima odgovarajuće dimenzije za automobile koji vozite. Na sreću, većina vozila mogu da prime akumulator različitih dimenzija.
Veoma bitna karakteristika akumulatora, jer predstavlja vreme tokom kojeg akumulator može stvarati struju u slučaju kvara alternatora pre nego što izgubi kapacitet neophodan za pokretanje motora.
Struja hladnog starta je vrednost u amperima koju akumulator može podržavati 30 sekundi pri temperaturi od oko -18˚C, dok se napon akumulatora ne smanji do neupotrebljivog nivoa.
Amper je merna jedinica koja označava količinu elektrona odnosno jačinu struje koja protiče kroz strujno kolo, dok Amper-sati (AH) označavaju kapacitet akumulatora za čuvanje energije.
Akumulator bi trebalo da ima više Ampera nego Amper-sati, jer to označava struju koju akumulator može da prenese preko anlasera u zamajac motora i tako upali auto. Za starije automobile dovoljan je klasični akumulator niže snage poput 640 A i 77 Ah.
Moderni automobili, opremljeni start-stop sistemom moraju da koriste odgovarajuće akumulatore za sve zahteve takvog sistema, a to su akumulatori sa oznakom AGM ili EFB. Klasični akumulatori ne mogu da se koriste u automobilima koji imaju start-stop sistem.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.