Širom sveta po istoj licenci ukupno je proizvedeno gotovo pet miliona primeraka ovog automobila koji imao je u osnovonoj verziji imao motor od 600 kubnih centimetara i 23 konjske snage
Prvi primerak simpatičnog malog automobila koji je motorizovao nekadašnju Jugoslaviju, zvaničnog imena Fiat 600, odnosno Zastava 600 proizveden je 18. oktobra 1955. godine, po licenci italijanske fabrike.
Kupovina licence od italijanskog auto-giganta bila je prvi komercijalni ugovor jedne zapadne kompanije i jedne socijalističke zemlje nakon Drugog svetskog rata.
Širom sveta po istoj licenci ukupno je proizvedeno gotovo pet miliona primeraka ovog automobila koji imao je u osnovonoj verziji imao motor od 600 kubnih centimetara i 23 konjske snage.
Najviše ih je izašlo iz fabrike u Torinu (2,6 miliona), zatim iz kragujevačke Zastave (923 hiljade), Španije (814 hiljada), Argentine (304 hiljade), Nemačke / Austrije (172 hiljade) i Čilea (12 hiljada).
Fića je tako jedno vreme bio treći najprodavaniji automobil u Evropi, iza legendarne VW 'bube' i Citroena 2CV. I Italiji je prestao da se proizvodi 1969, dok se na proizvodnim trakama kragujevačke Zastave zadržao sve do 1985. godine.
Postoji mišljenje da je u SFR Jugoslaviji upravo zbog naglog povećanja prodaje Fiće izgrađen prvi moderni autoput na Balkanu (Beograd – Niš).
Fića je između 1970. i 1980. godine bio najbrojniji automobil na jugoslevnskim putevima. Mnogi vlasnici i danas se kunu da je to najbolji auto koji su ikada vozili.
Procenjuje se da se da se putevima sveta i danas kreće oko 150.000 Fića, pod različitim imenima: Fiat, Seat, Zastava, Abarth, NSU, Neckar, Steyr…
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.