Smeta vam buka koju prave točkovi? Honda ima rešenje

Još 2010. godine, kompanija je predstavila prvi praktični rezonator za smanjenje buke, a sada je razvila rezonator druge generacije koji je upola manji od prvobitnog.

17.06.2024. 14:36
  • Podeli:
honda-4967587_1920 pixabay-64230218028a2.webp Foto: Pixabay

Automobilske gume i njihovo kotrljanje po putu stvaraju veliku buku, koja se (subjektivno) najviše čuje kod električnih automobila, s obzirom da je elektromotor tih, ali nema velike razlike ni kod automobila na benzin i dizel.

Ova buka dopire do putnika u kabini vozila i ometa ih u razgovaru ili slušanju audio uređaja.

Honda ima genijalno rešenje za problem - skrivene rezonatore koji rade na poništavanju buke koju proizvode gume. Po svom dejstvu, oni podsećaju na slušalice za poništavanje buke.

Inženjeri Honde su uspeli da izračunaju frekvenciju zvuka gume i stvore pasivne rezonatore. Postavili su ih na unutrašnju površinu točka i tako navodno uspeli da smanje buku.

Buka koja se stvara unutar gume naziva se rezonancija cevi i prenosi se kroz ogibljenje u kabinu automobila stvarajući prepoznatljiv zvuk kotrljanja pneumatika koji čuju putnici u vozilu.

Honda je koristila koncept Helmholcove rezonance, fenomena koji stvara zvuk kada osoba dune preko vrha prazne boce, da stvori rezonator koji se obavija oko točka i generiše frekvenciju da potisne rezonanciju gume kada se vazduh kreće unutar pneumatika.

Rezonatori su napravljeni od lake smole. Još 2010. godine Honda je predstavila prvi praktični rezonator za smanjenje buke, a sada je razvila rezonator druge generacije koji je upola manji od prethodnog, prenosi B92.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()