Zimi su kvarovi mnogo češći
Zimski meseci kao da su specijalizovani za kvarove. Koji su kvarovi najčešći - otkrivaju serviseri.
Problemi u vezi sa sistemom goriva najčešće pogađaju automobile sa dizel motorom. Obično se javljaju kada vozač u svom vozilu koristi gorivo lošijeg kvaliteta. Na niskim temperaturama, parafin se lakše taloži iz dizel goriva, što zauzvrat može dovesti do, na primer, kvara injektora (dizni). Ne treba biti posebno stručan, ali korišćenje kvalitetnog goriva i dostupnih aditiva neće škoditi. To će svakako pomoći održavanju sistema goriva u dobrom stanju i spriječiti potencijalne kvarove.
Kao drugi problem serviseri ističu da treba voditi računa o stanju suspenzije. Zimi, kada su zaleđeni putevi posuti solju ili peskom, sistem ogibljenja je podložniji kvarovima. Da biste izbegli neugodne situacije vezane za koroziju elemenata suspenzije, potrebno je preventivno delovati. Ono što svaki vozač može uraditi jeste da češće pere automobile i uklanja nakupljenu so, led i blato sa komponenti suspenzije. To dugoročno može značajno smanjiti rizik od pucanja neke od komponenti. Jedno od rešenja može biti upotreba specijalnih preparata za impregnaciju, kao što su voštani prajmeri ili antikorozivni premazi, koji efikasno štite šasiju od štetnog dejstva soli i vlage.
Posljedice koje leto i visoke temperature ostave na akumulatoru, mraz i zima dokrajče. Zato se često dešava da hladnoća brže isprazni akumulator nakon izuzetno hladne noći. Prema mišljenju stručnjaka, dobra praksa je redovno provjeravati stanje napunjenosti, ali i briga o bateriji tokom cele godine. Jedno kvalitetno punjenje na jesen može biti potez koji će vam osigurati mirniju zimu. Kvalitetna baterija će lako izdržati pet godina, ali tržište je prepuno jeftinih aftermarket akumulatora, koji čak dok su u garantnom roku zahtijevaju servisni pregled i punjenje nakon recimo jedne godine korištenja.
Alternator je takođe jedan od problematičnih delova, ako nije fabrički upakovan u kućište. Sneg, odnosno voda koja uđe u njega smrzne tokom noći i tada dolazi do njegovog zatajenja. Taj nevidljivi problem najčešće zna prozrokovati poteškoće kod jeftinijih automobila sa generalno lošom zaštitom. Alternator puni akumulator automobila, koji zauzvrat napaja svu elektriku. Kao takav, takođe se dodatno opterećuje u hladnijim mesecima kada je potrebno više snage za pokretanje vozila. Prvi i glavni znak da nešto nije u redu biće pogled na crvenu lampicu baterije na kontrolnoj ploči. U suštini, malo je toga što vlasnik automobila može učiniti da produži životni vek alternatora. Međutim, važno je osigurati mu efikasan rad izbegavanjem duboke vode, kao i to da je remen koji ga pokreće u dobrom stanju. Ako čujete "cviljenje" pri paljenju ili tokom vožnje, remen je verovatno potrebno zameniti, piše Klix.ba.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.