Dok generacija beta stasa da vozi električne, možda ćemo se već voziti letećim automobilima
Na putu ka povećanju ekološke svesti, oni koji bi želeli da kupe električnog fiat pandu čiji se izlazak sa trake u kragujevačkoj fabrici očekuje, mogu da računaju na subvenciju države od 5.000 evra. Za druge modele će im na raspolagnaju biti pomoć od 250 do 5.000 evra.
"Građani ne treba da kupe vozilo, pa da nam se, nego zajedno treba da prođemo taj proces. Zato se i zove subvencionisana kupovina gde će u procesu, da li u lizing kući ili drugom pravnom licu od koga žele da kupe električno vozilo, u paralelnoj proceduri sa nama biti u komunikaciji", kaže državna sekretarka u Ministarstvu zaštite životne sredine Sara Pavkov.
Rok za podnošenje zahteva resornom ministarstvu je 31. oktobar.
"Mislim da je dovoljno vremena za sve zainteresovane da se što pre zainteresuju kako bi bili ekološki osvešćeniji", ističe Pavkov.
Osim ekoloških, električni automobili imaju i brojne druge prednosti. Ipak, pitanje je da li naša zemlja i u kojoj meri poseduje adekvatnu infrastrukturu, ali i da li potencijalni kupci imaju prave informacije.
"Električni automobil kao takav je u startu skuplji i to jeste jedna mana i nešto što odvraća. Međutim, što se tiče same vožnje u toku eksploatacije, zbog efikasnosti i cene električne enrgije, ta vožnja je značajno skuplja. Tu bi mogli da napravimo neko poređenje - recimo 100 km pređenih električnim automobilom bi vas koštalo kao da imate potrošnju od 1l dizela. S druge strane, kada je u pitanju održavanje električnog automobila, i ono je značajno jeftinije od klasičnog automobila", ističe Jakov Peković iz ECAP školskog centra za auto-servisere.
Subvencije svakako jesu dobar impuls i nešto što može da približi vozače kupovini električnog vozila, ali bi trebalo da se radi i na drugim elementima, kako bi njihova upotreba i zaista zaživela.
"Recimo jeftinija registracija automobila, besplatani parkinzi... infrastruktura je nešto što možda i najviše fali", navodi Peković.
Rast broja vozila koja država subvencioniše, trebalo bi da prati i infrastruktura. Od samo četiri vozila 2020. godine do 349, koliko će ih biti u ovoj godini, opravdano je očekivati veći broj punjača i parkinga, kao i povećanje ekološke svesti.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.