Pešački prelaz se pojavio u trenutku kada je postalo jasno da nije dovoljno samo preći ulicu
Prvi pešački prelaz preko zebre uveden je na Hajs Stritu u Slauu u Velikoj Britniji 31. oktobra 1951. godine.
Bio je to znak da postoji nova saobraćajna realnost kojoj se treba prilagoditi. Saobraćaj je porastao, a dotadašnji pešački prelazi sa svetiljkama Beliša više nisu ispunjavali svoju funkciju.
Oni su bili u upotrebi u Velikoj Britniji od 1930-ih, izvorno uvedeni prema Odeljku 18 Zakona o drumskom saobraćaju iz 1934. godine. Pojednostavljeno, bila je to lampa postavljena na mestu gde bi trebalo ulicu da prelaze pešaci i nazvana je po ministru saobraćaja iz 1934. Lesliju Horeu-Beliši.
S povećanjem automobilskog saobraćaja, efikasnost svetiljki pokazala se nedovoljnom, pešaci i vozači jednostavno su ignorisali prelaz.
Od 1949. do 1951. tadašnje Ministarstvo saobraćaja eksperimentisalo je s dizajnom kako bi poboljšalo vidljivost i povećalo korišćenje, sve dok nisu uvedene poznate crne i bele pruge. Za zebraste oznake zaslužan je fizičar i inžinjer saobraćaja Džordž Čarlsvort, koji je bio prvi rukovodilac odeljenja za saobraćaj u Laboratoriji za istraživanje puteva. Spominje se da je ovaj prelaz prvi nazvao zebrom britanski predstavnik u parlamentu Džejms Kalahan, prenosi Revija HAK.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.