Predlog bi mogao ponuditi proizvođačima automobila da nastave sa prodajom vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i nakon 2035.
Kako bi rešila spor sa Nemačkom oko ukidanja automobila sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine, Evropska komisija predstavila je danas nacrt plana kojim se dozvoljava prodaja novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koji rade samo na e-goriva, koja ne emituju ugljen-dioksid.
U nacrtu predloga, u koji je Rojters imao uvid, predloženo je uvošenje nove kategorije vozila u EU za automobile koji se pokreću samo gorivima bez otiska ugljenika, što uključuje ''sistem za podsticanje dopunjavanja goriva'', koji bi sprečio pokretanje automobila ukoliko bi u se u rezervoaru našlo gorivo koje sadrži ugljenik.
Predlog bi mogao ponuditi proizvođačima automobila da nastave sa prodajom vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i nakon 2035. godine, kada je predviđeno da zakon EU zabrani prodaju novih automobila koji emituju CO2.
Nemačko ministarstvo saobraćaja povuklo je u martu za mnoge u EK šokantan potez kada je uložilo prigovor na zakon u poslednjem trenutku, nekoliko dana pre konačnog glasanja kojim bi on stupio na snagu, navodi Rojters.
Sa druge strane, Evropski sud pravde je u utorak širom otvorio vrata vlasnicima dizelaša da traže obeštećenje od fabrika koje su u vozila ugradile uređaje za manipulisanje izduvnim gasovima.
Sud Evropske unije je presudio u slučaju vlasnika Mercedesa koji je fabriku tužio zbog uređaja koji manipuliše radom motora da pod određenim uslovima smanji emisiju.
Fabrika insistira da je funkcija uređaja da zaštiti motor pri niskoj radnoj temperaturi. Organizacije za zaštitu životne sredine, pak, tvrde da softer štetnu emisiju obara samo pod uslovima testiranja, ne i u vožnji.
Slične uređaje i softver ugrađuju svi proizvođači automobila.
Presuda Evropskog suda pravde obavezuje sve članice EU da postupaju u skladu sa njom, pa i Nemačku, u kojoj može imati ogromne pravosudne posledice.
U zemlji su do sada pravo na obeštećenje imali samo vlasnici automobila čiji je proizvođač uređaje za manipulaciju emisije gasova ugrađivao sa svesnom namerom da prevari.
Ta premisa je okosnica takozvanog dizelgejta i poplave tužbi protiv Folksvagena.
Iščekujući odluku evropskog suda, nemački savezni sudovi su već suspendovali oko 1.900 postupaka povezanih sa Folskvagenom, od revizije presuda do tužbi vlasnika koji ne mogu da registruju automobil.
Posle presude u Luksemburgu, vlasnici možda neće morati da dokazuju da je fabrika zlonamerno ugradila uređaj, već samo da taj uređaj nanosi štetu - na primer tako što ne mogu da registruju vozilo.
U međuvremenu, Mercedes je saopštio da vozila koja je opozvao za apdejt softvera "mogu nadalje da se koriste bez ograničenja."
"Ostaje da vidimo kako će nacionalno pravosuđe postupati," dodaje fabrika sa sedištem u Štutgartu.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.