Tviter postoji od 2009. godine, a sada je plava ptica konačno odletela
Pošto je vlasnik Tvitera Ilon Mask najavio promenu zaštitnog znaka kompanije - umesto plave ptičice sada stoji Iks.
Međutim, van virtuelnog sveta, ta promena ne prolazi tako jednostavno, jer je slovo X na predstavništvu kompanije milijardera u San Francisku sada skinuto.
Tviter postoji od 2009. godine, a sada je plava ptica konačno odletela.
Tu fascinaciju slovom Iks, Mask ispoljava još 1999. godine kada je kupio domen X.com, što je zapravo bila njegova vizija digitalne banke, da bi posle par godina ta banka postala deo PayPala, jedne od njegovih prvih kompanija.
"Tokom njegove karijere, X se svugde pominje. Pominje se SpaceX, čuveni svemirski program. Pominje se u njegovom modelu vozila Tesla, model X, koji je takođe popularan. Sada imamo X korporaciju", kaže marketinški stručnjak Milivoj Đorđić.
Veliki logo slova X, skinut je nakon žalbi komšija da suviše svetli.
Postavljanje, zatim skidanje natpisa, izgleda kao metafora za turbulentnu promenu Tvitera u kompaniju X.
"To što je promenio brend iz male slatke plave ptičice u X, meni lično se to ne dopada. Ono što me više zabrinjava jeste to što Tviter odnosno X shvata kao mogućnost da upravlja svetskim informacijama i da ih on sam kreira, to je ono što me više plaši nego samo rebrendiranje", kaže jedan od tviteraša Zoran Torbica.
"Ništa ne menja, zato što su ljudi navikli na promene. Niko to više ne shvata ozbiljno, i uopšte društvene mreže, ljudi su navikli na njih, više tu ništa nije čudo. Napravio sam pauzu od godinu dana i sada sam se ponovo malo aktivirao da vidim šta ima i vidim da je dosta ljudi otišlo", kaže tviteraš Uroš Nedeljković.
Tviter je služio uglavnom za razmenu tekstualnog sadržaja. Sa aplikacijom X, Mask želi da napravi "aplikaciju za sve".
"Već u nekoliko država Amerike, moguće je primati i slati novac pomoću Tvitera odnosno sada X-sa. U bliskoj budućnosti aktiviraće se neki novi servisi - pa koji su to servisi. To mogu da budu servisi za bukiranje vozila, odnosno nešto slično kao što je UBER. Zatim mogu da budu servisi koji se tiču bukiranja hotela - kao što je Booking.com. Njegova vizija je da napravi jednu sveobuhvatnu aplikaciju", dodaje Đorđić.
Ideja za "superaplikacijom" nije nova. Zakerberg je pokušao. Kao i Dara Kosrovšahi, izvršni direktor Ubera. Ivan Spigel, šef Snap-a u čijem je vlasništvu Snapchat, rekao je da i on želi da to uradi. Ipak, ti napori su propali, jer tehnološki rukovodioci nisu uspeli da ponove magiju kojom je obilovala Azija sa "super aplikacijama" kao što su kineski "WeChat", japanski "Lajn" i južnokorejski "KakaoTalk", piše NY Tajms.
Prema istraživanju revizorske kompanije Delojt, Amerikanci još za to nisu spremni.
Uslužni servisi UBER, Booking i ostali koji imaju globalnu zastopljenost, sa razvojem superaplikacije X dobijaju konkurenciju. Međutim, u tu bitku oni sigurno neće ući sa belom zastavicom.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.