Klikbejt je vrsta onlajn sadržaja koji koristi senzacionalističke ili obmanjujuće naslove za privlačenje klikova
Korisnici videoservisa YouTube su definitivno nailazili na klipove s različitim naslovima smišljenim da "lažnom dramom" privuku publiku, ali izgleda da se tome nazire kraj.
Akcija "čišćenja" počinje u Indiji, gdje YouTube kreće u borbu protiv klipova s obmanjujućim nazivima i tambnejlovima, koji ne odgovaraju njihovom sadržaju. Platforma u vlasništvu Googlea navodi da će se fokusirati na prelomne vesti i aktuelne događaje, kako bi se osiguralo da se gledaocima ne plasiraju lažna obećanja o onom šta će gledati.
Klikbejt je vrsta onlajn sadržaja koji koristi senzacionalističke ili obmanjujuće naslove za privlačenje klikova. Svi znaju koliko je frustrirajuće kada naslov ili tamnejllobećavaju jedno, a video pokaže nešto sasvim drugo. To se posebno odnosi na prelomne vesti ili aktuelne događaje.
Ova vrsta prevare ima različite negativne uticaje na korisnike, posebno na one koji se u slučaju pravovremenih i važnih novosti oslanjaju na YouTube.
Kako će YouTube definisati "vesti" ili "trenutne događaje", zasad nije poznato. Da li se termin "prelomna vest" odnosi samo na politiku i vladu ili takođe na sportske novosti, još uvek nema odgovora. Takođe, nema objašnjenja kako YouTube planira da primeti obmanjujući naslov videa ili tambnejl.
Bilo kako bilo, dobro je znati da platforme poput YouTubea, videoservisa s više od 2 milijarde korisnika, počinju voditi više računa o obmanjujućem sadržaju.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.