Uprkos pozitivnim pokazateljima, policijski izveštaji u poslednjih mesec dana svedoče o učestalim saobraćajnim nezgodama sa smrtnim ishodom – pa se s pravom čini da postojeće kazne ne daju dobar rezultat
U narednih nedelju dana, od petka 16. do do četvrtka 22. septembra, u Srbiji se uvode pojačane kontrole svih učesnika u saobraćaju. To je deo međunarodne akcije koja se sprovodi u još 30 zemalja.
Iz Ministarstva unutrašnjih poslova podsećaju da je samo u poslednjih 10 dana u Srbiji poginulo 18 učesnika u saobraćaju.
Ovaj četvrtak počeo je nemilim slikama iz Sopota i Begeča. U Sopotu je automobil naleteo na banderu, nakon čega je ostao smrskan. Vozač i suvozač u teškom stanju prevezeni su u Urgentni centar. Vozač star 22 godine imao je više od tri promila alkohola u krvi.
Sedam osoba povređeno je u udesu koji se dogodio u Begeču. Intervenisali su i vatrogasci, koji su morali da seku automobil kako bi izvukli telo nastradalog dvadesetosmogodišnjaka.
Na listu crne statistike u saobraćajkama upisalo se i Užice. Celu zemlju je potresla vest o četvorici mladića koji su iz provoda otišli u smrt. Još osam života odnele su četiri stravične saobraćajne nesreće prošle sedmice u Vojvodini, dok je 15-oro ljudi povređeno.
Šta se dešava na putevima Srbije, pitali smo profesora Saobraćajnog fakulteta u penziji Milana Vujanića, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
"Vozi se mnogo brže i manje oprezno. Brzina kombinovana sa nepažnjom dovodi do saobraćajnih nezgoda. Leti baš zato što su uslovi za vožnju dobri, pa se ljudi opuste i gube koncentraciju za vožnju", ističe Vujanić.
Uprkos statistikama, prema kojima je ove godine poginulo 25 odsto manje mališana, u poslednjih mesec dana policijski izveštaji svedoče o učestalim nezgodama sa smrtnim ishodom. Kazne, čini se, ne daju dovoljno dobar efekat.
"Zamislite, ako bi kazna za brzinu bila da vam policajac opali šamar? Ko bi dozvolio da ga policajac udara pred društvom? Ovo je šaljiv primer, ali suština je da kazna mora da bude takva da bude neprihvatljiva kako bi ljudi nešto prestali da krše. Zamislite, neko prekorači brzinu i vi mu uzmete kola na sedam dana? Suština je da tako podešavate kazne – po ponašanju ljudi!", ističe profesor Vujanić.
Najčešći uzrok je neodgovornost učesnika i nepoštovanje saobraćajnih propisa. Poseban problem, zaključuju stručnjaci, predstavljaju neoprezni pešaci i neiskusni vozači. Upravo oni su pokazatelj koliko još mora da se radi na saobraćajnoj kulturi u našoj zemlji.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.