Od presudnog značaja je da se prođe obuka, odnosno trening bezbedne i sigurne vožnje
U saobraćajnoj nezgodi koja se sinoć dogodila u Jajincima povređen je motociklista koji je prevezen u Urgentni centar. Od početka godine, na putevima je poginulo 26 vozača motocikala i mopeda, objavilo je Ministarstvo unutrašnjih poslova. Upozoravaju da je čak 11 osoba poginulih na dvotočkašima, bilo mlađe od 30 godina.
Iz godine u godinu - ista priča. Na putevima najviše stradaju ljudi na motoru. Statistika je najgora tokom leta s obzirom na to da, zbog visokih temperatura, veliki broj vozača ne nosi zaštitnu opremu, kažu iz Asocijacije za bezbednost motociklista.
"Uglavnom vozači voze u nekim kratkim pantalonama, u šorcevima, papučama, kada padnete na ovakvom kolovozu, to su uglavnom politraumatske povrede, opekotine, razderotine, i uglavnom negde vozači kreću od stava - neće meni da se dogodi", kaže Vladimir Jevtić iz Asocijacije za bezbednost motociklista.
Ali, događa se. I to često - pokazuju zvanične brojke. Zbog toga je važno da svi motociklisti, pre nego što se nađu u saobraćaju, prođu obuku odnosno trening bezbedne i sigurne vožnje.
"U samoj obuci, mi kao instruktori, ne možemo prosto na sve situacije da im ukažemo. Mi im ukazujemo na one najrizičnije situacije, da prosto obrate pažnju na same karakteristike motora sa kojim će upravljati", ističe Rade Filipović, vlasnik auto-škole.
Na putu, međutim, nismo sami, pa je otuda za bezbednost bitno i kako vozilima upravljaju drugi učesnici u saobraćaju. Stručnjaci ocenjuju da je danas mnogo ljudi za volanom kojima su misli negde drugde.
"Nećete verovati, 9 od 10 vozača, kada se zaustave na stop liniji, dok je crveno svetlo, hvata se za telefon i kreće da skroluje. To drastično odvlači pažnju, vaše misli nisu tu. Pali se žuto svetlo, vi i dalje gledate mobilni telefon, iza vas vozači kreću da vam sviraju. Dakle, raste agresija i pravi se neka vrsta lanca koji u nekom momentu puca", navodi Jevtić.
A "pukne" obično na najugroženijim kategorijama u saobraćaju. Posebno je problematičan takozvani "mrtvi ugao" u kojem motociklisti uglavnom ne mogu na vreme da uoče druge vozače.
"Prilikom polukružnih okretanja vozača ostalih, odnosno četvorotočkaša, gde naši motociklisti znaju nekada da se kreću malo povećanom brzinom i u toj nepažnji, i četvorotočkaša i naših motociklista, dolazi do konflikta", zaključuje Filipović.
Da bi se tragični ishodi izbegli, pridržavajte se saveta za sigurnu vožnju. Ministarstvo unutrašnjih poslova apeluje na vozače motocikala i mopeda da ne upravljaju vozilima bez vozačke dozvole, da poštuju ograničenje brzine i saobraćajnu signalizaciju, kao i da uvek koriste zaštitnu opremu. Podsećaju da jedan trenutak nepažnje može da ugasi život. Setite se toga kad god sednete na motor.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.