Prateći princip "nulte tolerancije", prosečne godišnje društveno - ekonomske posledice saobraćajnih nezgoda u Srbiji bi bile značajno manje od 4,1 milijarde evra.
Vlada Srbije usvojila je na poslednjoj sednici Nacionalnu strategiju bezbednosti saobraćaja od 2023. do 2030. sa pratećim Akcionim planom bezbednosti saobraćaja od 2023. do 2025. godine. Plan je da Srbija bude među 10 najbezbednijih zemalja Evrope, s težnjom da se ostvari cilj, da nijedno dete ne nastrada u saobraćajnim nezgodama i da se prepolovi broj žrtava u odnosu na 2019. godinu.
Ukoliko se ciljevi ostvare, u Srbiji bi bila u narednih sedam godina spasena 1.382 života, među kojima je 68 dece. Prateći princip "nulte tolerancije", prosečne godišnje društveno - ekonomske posledice saobraćajnih nezgoda u Srbiji bi bile značajno manje od 4,1 milijarde evra.
Finansijski okvir za dostizanje opšteg cilja i realizaciju mera i aktivnosti iz strategije i pratećih akcionih planova na godišnjem nivou je oko 10 odsto ukupnih društveno - ekonomskih posledica saobraćajnih nezgoda.
U cilju dodatnog usklađivanja Strategije i svetskih, tačnije evropskih principa u oblasti bezbednosti saobraćaja, struktura strategije prati svetske pravce, prepoznaje i oslanja se na uspešne prakse u oblasti bezbednosti saobraćaja.
"Za postizanje vizije nula poginulih neophodna je sinergija svih institucija i brže i bolje sprovođenje aktivnosti koje su predviđene strategijom", naglasio je Slaviša Lakićević, načelnik Uprave saobraćajne policije gostujući na RTS-u.
Ambicioznija od prethodne, nova strategija, prema rečima direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branka Stamatovića, nakon 2030. treba da doprinese da Srbija bude među deset najbezbednijih zemalja kada je bezbednost saobraćaja u pitanju. Strategija predviđa da se 75 odsto ukupnog saobraćaja u odvija na auto-putevima. Najavljena je i realizacija plana podmlađivanja voznog parka.
U izradi strategije učestvovale su 32 institucije su učestvovale. U akcionom planu nalazi se 248 aktivnosti i 31 mera. Edukacije, kampanje i ostale aktivnosti biće deo programa institucija koje su radile na izradi. U te svrhe biće izdvojeno 83 miliona evra iz državnog budžeta.
Ostali veliki ciljevi koje će država pokušati da dostigne su raspoređeni po stubovima bezbednosti saobraćaja. Stubovi na kojima će se zasnivati Strategija su: upravljanje sistemom bezbednosti saobraćaja, bezbedni putevi, bezbedna vozila, bezbedni učesnici u saobraćaju i delovanje nakon saobraćajne nezgode.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.