Osim sitnijih problema sa SMS-om i nekih administrativnih prepreka, drugih problema kod uvođenja novog sistema nije bilo, kaže gradonačelnik Beograda i moli građane da imaju malo strplejnja kod papirnih karata
Dve nedelje je prošlo od 17. maja kada je u Beogradu počeo da važi novi sistem javnog gradskog prevoza sa novim cenama. Prethodnih dana dosta se polemisalo o novom sistemu naplate karata, koji je na samom početku pojavio se niz nedoumica.
Kako bismo našli odgovore na njih razgovarali smo sa Aleksandrom Šapićem. Gradonačelnik Beograda je za UNU govorio o usavršavanju sistema i novinama koje bi trebalo da budu uvedene do kraja leta.
"Mislim da je najvažnije to što je novi sistem duplo jeftiniji od starog sistema i višestruko jednostavniji. Pored toga, važno je da će sav novac da ostane gradu Beogradu, da smo posle 12 godina izbacili privatnu firmu iz sistema naplate i kontrole prevoza, koja je 2012. uvedena, i da sada možemo da imamo istinski uvid u ono čime raspolažemo. Da je sistem daleko jednostavniji."
"Osim nekih sitnijih problema sa SMS-om, praktično drugih nije bilo. E sada, da li je on već sada kakav bi trebao da bude? Nije, jer je nemoguće za mesec dana da rasturite sistem koji je trajao 12 godina i da sve ono što želite da implementirate. Imate neke administrativne prepreke i zato molim Beograđane da imaju malo strplejnja što se tiče papirnih karata. Očekujemo, u toku leta, da ćemo papirne karte imati na svim kioscima."
"Aplikaciju ćemo imati, ja verujem, do kraja meseca. Aplikaciju za plaćanje kako putem SMS-a, tako i preko kartice, a na toj istoj aplikaciji ćemo imati praćenje autobusa. Do sada ste morali da imate dve aplikacije koje ste koristili. Sve povlašćene kategorije takođe su duplo jeftinije. One ostaju u našim poslovnicama, da dokazuju da pripadaju povlašćenoj kategoriji preko 65 godina. Kao što znate, oni dobijaju doživotnu kartu. Više ne moraju svake godine da idu da je vade i da plaćaju 417 dinara, nego po svim našim opštinama odu i izvade doživotnu kartu. Prvi put, srednjoškolci više ne moraju da plaćaju karte. I oni će od ponedeljka moći da idu po opštinama i da vade personalizovane karte sa svojim zdravstvenim knjizicama, čime dokazuju da su srednjoškolci. Dobijaće karte koje važe do kalendarske godine kada završavaju srednju školu."
"Kada uđete u autobus, vi tada pustite poruku. To je vreme od 90 minuta. Kažu oni da, ali kad kupimo na trafici onda kreće da teče, pa dobro ali pustite SMS. Čitao sam i gledao u medijima da ih savetuju kako bi mogli da ukradu. To je jako zanimljivo. Mislim, to je nemoguće, jer svaka karta ima jedinstveni broj. 'Beli' kada uđe u vozilo vas kontroliše na osnovu tog jedinstvenog broja koji ukuca u svoj aparat. Vama stiže povratna poruka i on kontroliše, da li je lažna ili prava."
"Možda, ne znam. Možda,zašto da ne."
Dakle, za dva meseca trebalo bi da budu rešeni svi problemi sa novim sistemom naplate prevoza u Beogradu. I tada ćemo razgovarati sa gradonačelnikom, da bismo proverili kako sistem funkcioniše i da li se sve odvija kako je najavljeno.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.