Šapić za UNU o naplati prevoza: Novi sistem duplo jeftiniji i višestruko jednostavniji

Osim sitnijih problema sa SMS-om i nekih administrativnih prepreka, drugih problema kod uvođenja novog sistema nije bilo, kaže gradonačelnik Beograda i moli građane da imaju malo strplejnja kod papirnih karata

Autor: Jana Jakšić
31.05.2023. 20:00
  • Podeli:

Dve nedelje je prošlo od 17. maja kada je u Beogradu počeo da važi novi sistem javnog gradskog prevoza sa novim cenama. Prethodnih dana dosta se polemisalo o novom sistemu naplate karata, koji je na samom početku pojavio se niz nedoumica.

Kako bismo našli odgovore na njih razgovarali smo sa Aleksandrom Šapićem. Gradonačelnik Beograda je za UNU govorio o usavršavanju sistema i novinama koje bi trebalo da budu uvedene do kraja leta.

Gradonačelniče, dve nedelje je prošlo, kako ste zadovoljni novim sistemom?

"Mislim da je najvažnije to što je novi sistem duplo jeftiniji od starog sistema i višestruko jednostavniji. Pored toga, važno je da će sav novac da ostane gradu Beogradu, da smo posle 12 godina izbacili privatnu firmu iz sistema naplate i kontrole prevoza, koja je 2012. uvedena, i da sada možemo da imamo istinski uvid u ono čime raspolažemo. Da je sistem daleko jednostavniji."

"Osim nekih sitnijih problema sa SMS-om, praktično drugih nije bilo. E sada, da li je on već sada kakav bi trebao da bude? Nije, jer je nemoguće za mesec dana da rasturite sistem koji je trajao 12 godina i da sve ono što želite da implementirate. Imate neke administrativne prepreke i zato molim Beograđane da imaju malo strplejnja što se tiče papirnih karata. Očekujemo, u toku leta, da ćemo papirne karte imati na svim kioscima."

"Aplikaciju ćemo imati, ja verujem, do kraja meseca. Aplikaciju za plaćanje kako putem SMS-a, tako i preko kartice, a na toj istoj aplikaciji ćemo imati praćenje autobusa. Do sada ste morali da imate dve aplikacije koje ste koristili. Sve povlašćene kategorije takođe su duplo jeftinije. One ostaju u našim poslovnicama, da dokazuju da pripadaju povlašćenoj kategoriji preko 65 godina. Kao što znate, oni dobijaju doživotnu kartu. Više ne moraju svake godine da idu da je vade i da plaćaju 417 dinara, nego po svim našim opštinama odu i izvade doživotnu kartu. Prvi put, srednjoškolci više ne moraju da plaćaju karte. I oni će od ponedeljka moći da idu po opštinama i da vade personalizovane karte sa svojim zdravstvenim knjizicama, čime dokazuju da su srednjoškolci. Dobijaće karte koje važe do kalendarske godine kada završavaju srednju školu."

Jedno od najčešćih pitanja je da na karti piše vreme do kada ona važi, odnosno 90 minuta. Znamo da prilično često, jako dugo, čekamo autobuse. Da li postoji neki način da se reši ovaj problem?

"Kada uđete u autobus, vi tada pustite poruku. To je vreme od 90 minuta. Kažu oni da, ali kad kupimo na trafici onda kreće da teče, pa dobro ali pustite SMS. Čitao sam i gledao u medijima da ih savetuju kako bi mogli da ukradu. To je jako  zanimljivo. Mislim, to je nemoguće, jer svaka karta ima jedinstveni broj. 'Beli' kada uđe u vozilo vas kontroliše na osnovu tog jedinstvenog broja koji ukuca u svoj aparat. Vama stiže povratna poruka i on kontroliše, da li je lažna ili prava."

A da li je možda u planu da se naprave karte na engleskom jeziku za turiste?

"Možda, ne znam. Možda,zašto da ne."

Dakle, za dva meseca trebalo bi da budu rešeni svi problemi sa novim sistemom naplate prevoza u Beogradu. I tada ćemo razgovarati sa gradonačelnikom, da bismo proverili kako sistem funkcioniše i da li se sve odvija kako je najavljeno.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()