UNA istražuje: Ko dobija mini školski rat - mobilni telefoni ili domaći zadaci?

Rat tradicionalnog obrazovnog sistema i modernog uređaja koji je postao produžetak ruke, čini se da je u punom zamahu

Autor: Tijana Škodrić
10.04.2024. 21:02
  • Podeli:

Zbog prekomernog korišćenja mobilnih telefona, raspon pažnje opao je i kod starijih. Međutim, više štete nanosi mladima koji su u svakodnevnom sukobu između držanja knjige ili telefona. 

Ko dobija rat - školski sistem ili mobilni uređaji, domaći zadaci ili onlajn zabava? 

Dosada je dosadna i mladi je ne tolerišu. Nezasita upotreba mobilnih telefona dokazano je promenila moždanu strukturu kod dece i adolescenata. 

„Kad sam bio mlađi, tako 6. razred znao sam po 4-5 sati da provedem nad knjigom bez prestanka i umora, dok sad koristim telefon desetak sati sigurno, jer je sve po 15-20 minuta da ubijem vreme i tako mi pažnja opada. Uzmem da učim, tad mi stigne mi neka poruka i puca mi pažnja odmah. Ako odnesem telefon, razmišljam možda me neko pozove, da li devojka, majka otac, tetka“, priznaje učenik Stefan Tijanić.  

I sad, neko ko je decenijama u obrazovnim institucijama treba da pobedi jednu spravu koja ima sve znanje sveta? I to četrdeset pet minuta? 

„Definitivno mora predavanje da bude interaktivno, da istorija recimo bude da nam profesor priča kao da su tračevi neki ili tako nešto“, kaže učenica Lana Aleksandrović. 

„Svaka nova generacija nosi nešto novo i neminovno je da ćemo i mi morati da se prilagođavamo i načinu života i društvenim okolnostima, moja želja i nadanja su da će se školstvo samo unapređivati“, smatra profesorka srpskog jezika i književnosti Nevena Đuran. 

Dok učitelji traže načine da se prilagode savremenom dobu, đaci traže kraći put.  

„Moje najveće iznenađenje je da učenici ne znaju da koriste internet iako koriste tehnologiju stalno i da nisu svesni da puno sadržaja iz kojih mogu da uče postoji na Internetu, do kojih mogu da dođu besplatno i koji su interesantniji od knjige kao izvora informacija, ali zahtevaju pažnju“, kaže pedagoškinja Gimnazije Patrijarh Pavle Milica Žarković. 

Radne obaveze su jedan od načina da školski sistem učvrsti znanje kod mladih, ali čak se i domaći zadaci u Evropi ukidaju, kao na primer u Poljskoj. 

„Škola, ona služi da bi ti stekao radne obaveze, navike, dok domaći zadatak to je generalno da bi ti opštu kulturu proširio, tako da ne bih se složio sa ukidanjem domaćih zadataka“, razmišlja učenik Stefan Tijanić, dok profesorka Đuran dodaje: 

„Čini mi se da sama svrha domaćih zadataka deci nije dovoljno jasna, njima je bitno da oni to napišu, da li su samostalno ili su samo prepisali i to je pod znakom pitanja“. 

Rat tradicionalnog obrazovnog sistema i modernog uređaja koji je postao produžetak ruke, čini se da je u punom zamahu. Oružje roditelja, nastavnika i učenika nije, kako kažu stručnjaci u zabrani upotrebe, već u sprečavanju zloupotrebe mobilnih telefona. 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()