UNA proverava: Čija je odgovornost i kako se kontroliše bezbednost u kafićima u stambenim objektima

Da bi se sprečilo izbijanje požara, vlasnici ugostiteljskih objekata treba da poštuju, zakonom propisane, bezbednosne uslove

Autor: Andrea Radovanović
25.06.2024. 20:02
  • Podeli:

Treba li da brinemo za sopstvenu bezbednost ako živimo u zgradi u kojoj se nalazi ugostiteljski objekat? Mnoge je jučerašnji požar u kafiću u zgradi na Novom Beogradu, naterao da se baš to zapitaju. Čija je odgovornost i kako se  kontrolišu bezbednosni uslovi u kafićima u stambenim objektima - proveravala je Andrea Radovanović. 

Buka nije jedina koja u pola noći može da probudi stanare zgrade u kojoj se nalazi kafić ili restoran. Razlog je ponekad mnogo ozbiljniji. Da bi se sprečilo izbijanje požara, vlasnici ugostiteljskih objekata treba da poštuju, zakonom propisane, bezbednosne uslove. Oni se, međutim, ne razlikuju, od uslova neophodnih za rad kafića u bilo kom drugom prostoru.  

"Prva i osnovna stvar u slučaju nekih požara je da postoji pp aparat koji je redovno održavan, a za to su zadužene firme kojima je država dala mogućnost da to rade, i one obilaze objekte na svaka 30 dana i proveravaju to stanje", pojašnjava za UNU Nenad Savić, vlasnik kafića u stambenoj zgradi.

 Osim protivpožarnih aparata, potrebno je imati i lokatore na plinskim bocama, kao i jasan plan evakuacije. Poštovanje uslova obavljanja ugostiteljske delatnosti kontroliše turistička inspekcija.  

"Ono što je u nadležnosti naše inspekcije to se sve detaljno proverava tako da su građani sa te strane sigurni da taj objekat ispunjava propisane uslove za obavljanje ugostiteljske delatnosti, a sve ostalo što se tiče neke buke, narušavanja javnog reda i mira, protivpožarne zaštite, ispravnosti hrane, to su već nadležnosti drugih inspekcija", kaže za UNU Vladimir Lakić, načelnik Turističke inspekcije.

Pre svega, sanitarne i protivpožarne inspekcije, objašnjavaju pravnici. Kada je reč o odgovornosti prema stanarima, jedinu obavezu koju vlasnici kafića imaju prema njima je da poštuju javni red i mir i da obezbede ventilatore koji onemogućavaju da se miris hrane iz objekta širi ka stanu.

"Preporuka je da svaki ugostiteljski objekat bude osiguran kod određenog osiguravajućeg društva koje se time bave, i to je osiguranje kako ljudi, tako i imovine, upravo, ukoliko se, ne daj Bože, desi događaj, gde postoje štetne posledice po ljudi ili po imovinu, kako bi se oštećeni ili njihove porodice namirile od osiguravajućeg društva", ističe za UNU Pantelija Ostojić, advokat.

Stručnjaci smatraju da bi, u cilju sigurnosti građana, grad Beograd trebalo da usvoji propise o posebnim uslovima za ugostiteljske objekte koji rade u stambenim zgradama. Uz redovnu kontrolu - stanari bi mogli mirnije da spavaju.  

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()