Mnogi vozači se zbune i uplaše ako im se dogodi da sami moraju da poprave gumu
Foto: Tanjug / Jadranka IlićSve više novijih automobila dolazi sa setom za reparaciju guma umesto rezervnog točka u gepeku. Uglavnom se radi o smanjenju težine vozila "izbacivanjem" rezervnog točka, smanjenoj potrošnji goriva i dodatnom prostoru u gepeku kada se ide na duža putovanja.
Međutim, mnogi vozači se zbune i uplaše ako im se dogodi da sami moraju da poprave gumu ovim alatom, a ne znaju da ga koriste.
Pre svakog dužeg putovanja, proverite gume - ili sami ako imate pumpu ili na bilo kojoj benzinskoj stanici, većina ima digitalne pumpe koje se koriste vrlo jednostavno i napumpajte pravilno na određeni nivo bara prema preporuci proizvođača.
Set za reparaciju gume sadrži tečnost za zaptivanje (koja ima svoj rok trajanja) i mali kompresor. On se priključuje na utičnicu od 12 V koja se nalazi u vozilu.
Ceo sistem je osmišljen kao privremeno rešenje. Cilj je da samo stignete do prvog najbližeg servisa ili vulkanizera kako bi vam stručno lice namestili novu gumu.
Kada završite pumpanje gume, skinite svu opremu, namestite ventil i završili ste celu proceduru. Nakon toga vozite pažljivo i idite u najbliži servis ili kod vulkanizera.
Ne bi trebalo da vozite brzo, izbegavajte naglo ubrzanje i naglo kočenje. Ne bi trebalo ni dugo da vozite, otprilike do 100 kilometara, ali nema tačnih i preciznih podataka tako da je najbolje da, kao što smo već rekli, pronađete preko interneta najbliži servis ili vulkanizera i odete pravo tamo mirnom vožnjom, piše Mondo.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







