Šta kada počne izborna tišina: Goreće društvene mreže, tu stranke ne moraju da ćute

Ovi vanredni izbori su došli kao neka vrsta prećutnog ili ekspilicitnog dogovora opozicije i vlasti, smatra Dejan Vuk Stanković

11.12.2023. 13:18
  • Podeli:
propaganda, društvene mreže, društvena mreža, internet, tehnologija, lap top - shutterstock-6576fdef5023f.webp Foto: Shutterstock

Analitičar Dejan Vuk Stanković izjavio je danas da u naredna tri dana, do početka izborne tišine, očekuje vrlo intenzivnu kampanju na društvenim mrežama, jer, kako je rekao, tu nema izborne ćutnje.

On je za Tanjug rekao da se do izborne tišine, koja počinje 14. decembra u ponoć i traje do 17. decembra u 20 časova, može očekivati ponavljanje i sugestivnije izražavanje poruka koje su već poslate tokom kampanje, kao i aktivnije angažovanje ljudi koji rade na terenu.

Takođe, dodaje Stanković, treba očekivati da će se svaki nosilac liste na ovim izborima, u naredna tri dana, još jednom obratiti svojoj ciljanoj populaciji, jer, kako je objasnio, u poslednjoj nedelji svi žele da se osiguraju i na birališta dovedu one za koje veruju da će za njih glasati.

"Niko u ovom trenutku ne juri izlaznost kao takvu, nego se u poslednjoj nedelji obraćate lojalnim biračima očekujući sigurnu podršku", ocenio je on. 

Kada je reč o razlikama između ove i prethodnih preizbornih kampanja, Stanković kaže da one nisu naročito uočljive i dodaje da se retorika kretala u granicama očekivanog.

Prema njegovim rečima, vlast je pokušala da pronađe balans između pozitivne i negativne kampanje, odnosno da napravi ravnotežu između onoga što je projekcija za neki budući razvoj, da prikaže rezultate onoga što je učinjeno i da na neki način, odgovori na brojna osporavanja koja su došla od strane opozicije. 

Opozicija je bazično napravila negativnu kampanju smatrajući da treba pokazati sve nedostatke vlasti, rekao je on i dodao da je jedina specifičnost ove kampanje to što je opozicija manje napadala jedna drugu.

Stanković kaže da uočljivih specifičnosti u ovoj predizbornoj kampanji nije bilo zato što tema ova kampanje nije bila jasno precizirana, jer, dodaje on, kada se raspisuju vanredni izbori uglavnom je tema razlog zbog kojih je došlo do njih.

Kako je naveo, ovi vanredni izbori su došli kao neka vrsta prećutnog ili ekspilicitnog dogovora opozicije i vlasti oko toga da treba ponovo izaći na birališta.

 "Imali smo proteste, imali smo različite znake nezadovoljstva i u parlamentu i u javnosti, i vlast je prihvatila izazov opozicije da se utvrdi ko ima podršku i neku vrtsu legitimiteta, i zato se na izbore izašlo. Da je bila neka posebna tema zbog koje je došlo do gubitka većine u parlamentu, sigurno bi ta tema obeležila izbore, ovako toga nije bilo. Teme su se kretale od nacionalnih i državnih, preko ekonomskog razvoja, kriminala, korupcije, ekoloških pitanja, dakle sva pitanja koja ste inače imali u javnosti, ona su bila tema ove kampanje", zaključio je Stanković.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()