Svakog ponedeljka u 21 sat samo na UNA TV, emisija 'Reaktor'
Voditelj Slavko Beleslin u studiju UNA televizije u Beogradu ugostio je gradonačelnika Grada Beograda Aleksandra Šapića.
U Beogradu se vodi konstantna borba između starog i novog, uvek su tu želje da kaldrma bude u Beogradu, a onda i da nje ne bude i da sve bude po meri više od dva miliona građana. Šta srušiti, šta izgraditi, izazovi su svakodnevni, saglasan je i aktuelni gradonačelnik Beograda.
"Večita je dilema između tradicije i budućnosti. Nije čak dilema između novog i starog, već je tu pitanje navike, ljudi ne vole da budu izbačeni iz zone komfora. Treba izgurati mnoge stvari kada ne dobijate punu podršku, za šta će narod izraziti podršku tek kasnije. Nije u svakom gradu isto, mora da se nađe mera, nekad i da se ide sporije nego što bismo želeli. Dinamika napretka grada mora da prati percepciju ljudi, trudim se da se ponašam u skladu sa tim. Gradska uprava se trudi da sve bude izbalansirano i da postoji priprema", istakao je gradonačelnik Šapić i dodao:
"Politički protivnici se trude da akcenat daju na ljudsku naviku, a ne na ono što nam čini bolje. Neretko sam znao da pohvalim stvari koje su dobre kad sam bio opozicija. Ako kritikujete apsolutno sve, to je nemoguće i tu se dovodi u pitanje njihova namera. Legitiman je način borbe, ali je dugoročno loš. Danas sam tu ja, sutra nekog drugi, ali dok sam tu trudiću se i raditi stvari za koje verujem da su ispravne", poručio je Šapić.
Aktuelna tema u javnosti bilo je i preuzimanje naplate karata javnog prevoza. Plaćaju li Beograđani besmisleno dva sistema naplate karata?
"Grad Beograd preuzima naplatu karata od Kentkart-a, nije bilo lako i jednostavno. Ugovor je sa njima potpisan pre godinu i po dana na nekih desetak godina, nije bilo moguće izvesti to brzo, proces je trajao. Trebalo bi da do kraja februara imamo sednicu Skupštine i da se ovlasti novo preduzeće za naplatu karata, jer sada novo osnovano preduzeće to ne može da radi. Kentkart će nastaviti da održava sisteme, to su njihovi sistemi koje su oni implementirali. Oni se inače svuda u svetu bave održavanjem svojih sistema, nigde ne vrše naplatu. Novo preduzeće će vršiti kontrolu i naplatu karata, u rukama Grada Beograda", rekao je Šapić i dodao:
"Nije moglo da se ispregovara u novembru sve ovo, moralo je da se pomeri za februar. Kentkart je naslednik pravni Bus-plusa i ugovor je potpisan 2012. godine sa ciljem da se poboljša naplata karata. U tom trenutku je negde oko 45 odsto Beograđana plaćalo kartu, a kada sam ja počeo da se bavim ovim problemom prošle godine u septembru taj procenat je bio 20 odsto. Razumem ljude koji kažu da prevoz nije dobar i neće da ga plaćaju, ali ne razumem zašto neće da ga plate ako ga koriste i takvog kakav je. Povećala se naplata karata tokom oktobra i novembra prošle godine, nisu naši građani nesavesni", poručuje gradonačelnik.
Tokom proteklih dana objavljena je i vest da će se u narednih par godina izmestiti i beogradski zoološki vrt. Životinje će život nastaviti na prostoru Ade Ciganlije, a stanovnici naselja gde će biti izgrađen novi zoo-vrt biće iseljeni.
"Pokušaćemo da svi budu srećni, ali nemaju svi tamo ljudi pravni osnov za svoje stambene prostore. Neke su tu firme smestile, pa su oni podneli i za legalizaciju, ali ti objekti ne mogu biti legalizovani jer su izgrađeni na području na kom je zabranjena gradnja. Imaju oni neki osnov boravka tamo, neki imaju samo vikendice, ali ima i ljudi koji tamo žive i sa svima njima razgovaramo već par meseci. Naći ćemo im alternativni smeštaj, verujem i da će oni biti razumni. Životinjama će sigurno biti bolje, nego što im je sada u četiri zida, imaće svoje jezero, šumu, reke, prirodu. Imaće i duplo veći prostor. Aktiviran je plan pešačko-biciklističkog mosta, u februaru se donosi odluka i krećemo u projekat. Most će biti tamo gde sada brodić prevozi ljude i par meseci će biti potrebno da se uradi. Trebalo bi da to sve bude gotovo 2024. godine", istakao je Šapić i dodao:
"Na mestu Zoo-vrta ostaće samo Kalemegdan, kulturno dobro, pokušaćemo da apliciramo u UNESKO nakon toga. Tu treba da budu ljudi, da dolaze da uživaju, a ne da budu životinje tu kojima nije to uživanje. Neće biti novog naselja na Kalemegdanu, nema gradnje tu. Kalemegdan će biti mirniji i sigurniji, a i kulturološki konzerviran i nadam se pod zaštitom UNESKA."
Gradonačelnik Beograda osvrnuo se i na projekte koji se planiraju u prestonici, poput proširenja Bulevara kralja Aleksandra, izgradnje novog Savskog mosta i tunela kod Ekonomskog fakulteta.
"Proširenje do Ustaničke će biti urađeno identično kao i do Cvetkove pijace, ići će tramvajske šine kroz sredinu, za to je potrebno da se sruši par objekata. Od Ustaničke je planirano isto, ali to je nemoguće, jer trebalo bi srušiti nekoliko stotina objekata, što je novčano nekoliko stotina miliona evra, nema uslova za to. Plan ćemo promeniti i tramvaj neće ići dalje, da bi se proširilo ka Smederevskom putu treba srušiti manje od deset objekata, što je izvodljivo. Bulevar ćemo proširiti, da mogu da idu autobusi i kola, biće dve trake sa svake strane, radovi će početi za nekih godinu dana", rekao je Šapić i dodao:
"Planovi za garaže postoje, kineska kompanija gradi četiri garaže. Garažu kod Hale Pinki gradiće 'Parking servis'. Za te projekte će biti potrebno nekoliko godina da se realizuju. Rešenje za parking mesta je metro, ljudima se tada neće isplatiti da idu automobilima kojih je svake godine sve više u Beogradu. Nismo daleko od izgradnje metroa, već u periodu od 2028. do 2030. godine imaćemo obe linije metroa, tada će Beograd da prodiše i što se tiče parkinga. Projekat u koji krećemo na leto, jeste izgradnja novog Savskog mosta, tunel kod Ekonomskog fakulteta i Novobeogradska petlja. Rešiće se usko grlo oko Ušća, povezaće se bulevari i ulaziće se na novi most. On će imati četiri trake, traku za tramvaje i biciklističke staze, a onda će se sa mosta ulaziti u tunel koji će izlaziti kod policijske stanice u Bulevaru despota Stefana."
Gradonačelnik Beograda je istakao da postoji idejni projekat za sve planirano, ali nije urađen generalni projekat još uvek.
"U junu bi trebalo da se krene sa skidanjem starog Savskog mosta i od tada imamo dve godine da se uradi novi most, u isto to vreme će se kopati tunel. Trebalo bi da tunel bude do pola gotov kada bude urađen most, a novobeogradska petlja će biti cela završena u te dve godine".
U Beogradu se na ulicama mogu videti nova službena lica - "Beli", najavljeno je da će dobiti svoje stanice i da će biti stacionirani u svakom delu grada.
"Treba da postavimo stanice za njih, biće ih 102 u celom gradu. Na proleće će biti postavljene, tu će biti 'Beli', ali i inspektori. Beograd će biti time jedan od najbezbednijih gradova, 'Beli' nisu policija, ali su službena lica, nose pendrek, lisice i sprej. Ne patroliraju više, sada su tu na usluzi građanima, oni će davati informacije njima i održavati javni red i mir. U komunikaciji su sa policijom, najviše će ih biti u zonama škola i parkova. Naša deca će biti bezbednija".
Gradonačelnik Beograda najavio je uvođenje sistema informativnih panela u zgradama koji će služiti za pružanje servisnih informacija svim građanima.
"Preko informativnih tabli dobijaće informacije koje sada tražite po portalima. To će biti pre svega servisne informacije, kao što je na primer kada će nestati vode ili struje, početak radova, promena u saobraćaju. Ogroman je projekat, ali je vredan. Ako ljudi ne žele tu tablu, ne moraju da je imaju. Tražićemo i da imamo jedan kanal kod kablovskih operatera na kom će biti samo servisne informacije. Informacije će biti usko selektovane za svako naselje, adresu na kojoj živite. To će sve olakšati život i mislim da će zaživeti tokom narednih godinu dana", najavio je Šapić i dodao:
"Dobili smo i objedinjeni broj za informacije 11011, sada svi iz info službi javnih preduzeća sede na jednom mestu i softveri su na jednom mestu i nadam se da će do kraja februara sve zaživeti. Sve će se evidentirati, neće odmah biti bolji servis nego ranije, ali nema jurnjave više telefona, sada je sve na jednom broju i moraće da se odgovara na pozive, a ne kao ranije kad neka preduzeća nisu odgovarala građanima. Trudim se da uvedemo red u svaku oblast, da red ostane i kada ne budem više gradonačelnik", poručio je gradonačelnik Grada Beograda.
„Reaktor” je emisija koja se bavi aktuelnim društveno političkim temama i iznosi ih pred oči javnosti. Etablirani novinari i urednici UNA televizije razgovaraju sa svojim relevantnim sagovornicima, razbijaju teme na detalje, do atoma, racionalizuju, debatuju, razlažu i ponovo sastavljaju nove zaključke i saznanja. Ukoliko ste propustili emisiju "Reaktor" možete je pogledati na ovom linku.
Gledaoci u Srbiji UNA TV mogu gledati putem MTS-a (na poziciji 125), Orion Telekoma (na poziciji 11), BeotelNet-a (na poziciji 11), Supernove (na poziciji 25), Yettel Hipernet TV platforme (na poziciji 14), Sat Cable – Sat Traka (na poziciji 47), KBC NET-a (na poziciji 11) i NEXT-a (na poziciji 24).
Gledaocima u Bosni i Hercegovini UNA TV je dostupna putem MTEL-a (na poziciji 22), Supernove (na poziciji 19), Logosoft-a (na poziciji 630), HomeTV – Eroneta (na poziciji 30), MAX TV-a (na poziciji 20), WIRAC-a (na poziciji 22), MUX D digitalnog emitovanja (na poziciji 2), TERC KTV-a (na poziciji 130), MEDIASKY-a (na poziciji 25), AMBNET-a (pozicija 12), Stokic KDS-a (na poziciji 24), Miss KDS-a (na poziciji 202), TXTV-a (na poziciji 168), KDS Ortak-a (na poziciji 35), DINNET-a (na poziciji 30) i KTV E-G-E-a (na poziciji 12), dok je gledaocima u Crnoj Gori dostupna putem MTEL ME (na poziciji 112).
Takođe, gledaoci Srbiji i Bosni i Hercegovani mogu gledati program UNA TV putem UNA - SMART TV APP (na poziciji 1).
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.