Tajni kupci koje je agažovala jedna hrvatska agencija posetili su oko 800 prodajnih mesta širom regiona kako bi ustanovili u kojoj državi su zaposleni u uslužnim delatnostima najljubazniji
"Lepa reč i gvozdena vrata otvara", stara je narodna izreka. Lepa reč je važna u svakoj prilici, a jedan od primera su zaposleni u uslužnim delatnostima. Prema istraživanju jedne hrvatske agencije, šampion u ljubaznosti u tom sektoru je Bosna i Hercegovina.
"Dobar dan", "Izvolite", "Hvala", "Doviđenja"... I sve to, naravno – uz osmeh. To je formula za ljubaznost, a čini se i za uspeh, od koje ne odstupaju zaposleni u uslužnim delatnostima širom BiH.
To su proverili i na kraju ocenili tajni kupci koje je agažovala jedna hrvatska agencija, a koji su posetili oko 800 prodajnih mesta iz različitih oblasti.
Građani Banjaluke to i potvrđuju. Kažu da su i njihovom gradu ljudi uvek raspoloženi i dobre volje. Ipak, ističu da su, na primer, stariji konobari dosta prijatniji i ljubazniji od mlađih, koji su uglavnom neiskusni, ali kažu – "sve se uči".
I Sarajlije uglavnom imaju pozitivna iskustva sa službenicima u opštinama i trgovinama. Kažu da, "kako su plaćeni, super su ljubazni".
I oni, međutim, smatraju da ne može sve uvek biti pozitivno, jer si "nekad zadovoljan, nekad me prevare – nekada ovako, nekada onako". Najzadovoljniji su izgleda oni koji idu u manje lokale, jer ih tamo znaju i uvek je sve "okej".
BiH u leđa po ljubaznosti uslužnih radnika, gledaju sve zemlje regiona. Srbija se, barem po ovom istraživanju, našla na poslednjem mestu po kvalitetu pružanja usluga na prodajnim mestima.
Opravdano ili ne?
Ipak, Beograđani kažu da baš i nemaju takav utisak, kao i da ne primećuju da Srbija, po pitanju ljubaznosti, nešto mnogo zaostaje u donosu na druge države. Smatraju da to zavisi i od uslova rada onih koji usluge pružaju, kao i od mnogo drugih faktora, jer – "svi mi živi ljudi imamo svoje probleme koji nas opterete nekad".
A jedan od ključnih problema mogao bi da bude taj što poslodavci ne ulažu dovoljno u svoje zaposlene.
"Na duge staze, ulaganje u ljude, u njihov razvoj i način razmišljanja je nešto što je 'must have', što je obavezno. A sa druge strane, stvaranje ambijenta u kome su ljudi zadovoljni, da nam danas, sutra ne odu", kaže za UNU konsultant Milomir Ždrale.
A između BiH i Srbije, po kvalitetu pružanja usluga na prodajnim mestima, poređale su se Severna Makedonija, Slovenija, Crna Gora i Hrvatska.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.