Više ne morate da uzimate slobodan dan da sredite papire: Pogledajte šta je ePisarnica

Da bi građani mogli da je koriste potrebno je da budu registrovani na portalu eUprava

Autor: Andrea Radovanović
29.07.2024. 19:00
  • Podeli:

Kada čujemo reč "pisarnica", obično pomislimo na veliku prostoriju, zatrpanu papirima i raznoraznom dokumentacijom. Ona je, međutim, sada digitalizovana i otvara se jednim klikom na portalu Euprava. Uz ovu uslugu, građani će ubuduće moći elektronskim putem da upute zahteve državnim i lokalnim organima, bez odlaska na šalter. Elektronska pisarnica predstavljena je u prostorijama opštine Novi Beograd.

Građani koji su jutros došli na šalter novobeogradske opštine da srede papirologiju, saznali su da sada isto mogu da učine i onlajn -  odnosno, kako smo čuli, iz fotelje. Brže, lakše i jednostavnije, kaže resorna ministarka.

"Elektronska usluga ePisarnice je nešto što je dobro došlo u našoj državi i u našem društvu zato što će umnogome ubrzati postupke. Tu ne mislim samo da predavanje zahteva, već mislim i na obrađivanje zahteva i na neke druge stvari za koje je potrebno mnogo više vremena, kao što su potpisivanje, pečatiranje, dostavljanje", kaže ministarka državne uprave i lokalne samouprave Jelena Žarić Kovačević.

Svi ti postupci će, u više od 2.000 predmeta, moći da se obavljaju preko ePisarnice, a u okviru projekta "Država na dugme", ističe Žarić Kovačević.

Da bi građani mogli da je koriste potrebno je da budu registrovani na portalu eUprava.

"Mi danas imamo preko 2.300.000 građana, od kojih 850.000 imaju visok nivo pouzdanosti odnosno sertifikat koji mi izdajemo za vaše mobilne telefone, a od tih 850.000, preko 200.000 ljudi koristi potpis u cloud-u. Oni koji to imaju mogu u potpunosti i najkompleksnije postupke sa državom da završe onlajn", kazao je  v.d. direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Milan Latinović.

Najveći broj e-građana i e-firmi je sa opštine Novi Beograd, pa se upravo tamo očekuje drastično smanjenje čekanja u redovima.

"Želela bih da najavim da ćete ubuduće na ovim šalterima moći da podnesete zahtev ka gradskim sekretarijatima, ka ministarstvima ili nekim drugim državnim organima. Mi ćemo po službenoj dužnosti, skenirati svoju potrebnu dokumentaciju i poslati je na pravu adresu. Samim tim ćete uštedeti vreme i nećete morati da odlazite na drugi kraj grada", ističe predsednica opštine Novi Beograd Ivana Nikolić.

Plan je da kroz ePisarnicu, državni, pokrajinski i lokalni službenici razmenjuju dokumenta i međusobno sarađuju, kao i da obaveštavaju građane u kojoj fazi je njihov administrativni postupak. Zato - ako odlučimo da koristimo ovu uslugu, zvaničnici uveravaju da više nećemo morati da uzimamo slobodan dan da bismo sredili papire. 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()