Deset uobičajenih fraza koje čine da zvučite pasivno-agresivno na radnom mestu

Komunikacija poboljšava timski rad i koordinaciju i pomaže da se obezbedi bolji učinak za organizacije u celini

10.10.2022. 11:30
  • Podeli:
e mail, pixxabay-1665213166674.webp Foto: Pixabay

Za mnoge zaposlene, većina dnevne poslovne komunikacije se odvija putem e-pošte. Nažalost, može biti teško proceniti nečiji ton preko računara, a vaše poruke e-pošte mogu delovati pomalo agresivno.

Bilo da je to namerno ili nenamerno, pasivno-agresivni stav na radnom mestu može da učini drugima neprijatno, da stvori napetost, pa čak i da ugrozi vaš posao.

Nedavna studija WordFinder od strane Your Dictionary, onlajn alata za pretragu reči, izvukla je podatke iz Ahrefsa i Google Adwordsa kako bi pronašla najčešće korišćene pasivno-agresivne radne fraze, od kojih većina na prvi pogled deluje prilično bezopasno.

„Na bolje ili gore, digitalna komunikacija, bilo putem e-pošte ili direktnih poruka na platformama kao što je Slack, ne dozvoljava nam da vidimo neposredne reakcije jedni drugih — zbog čega tražimo načine da 'ljubazno' izrazimo iritaciju“, kaže predstavnik WordFindera Joe Mercurio za CNBC.

„Kao rezultat toga, frustracija zaposlenih i pogrešna komunikacija su na vrhuncu svih vremena, a sam ton se prilično pogrešno tumači u komunikaciji putem e-pošte“, dodao je on.

Prema nalazima, evo 10 najpasivnijih fraza na radnom mestu:
 

1. Molimo za savet

2. Primljeno k znanju

3. Prijateljski podsetnik

4. Može

5. Hvala unapred

6. Nazad na naš poslednji razgovor

7. Gledajući natrag

8. Prema mojoj zadnjoj e-poruci

9. Kao što je obećano

10. Kao što je raspravljeno

WordFinder je takođe identifikovao neke od najmanje pasivno-agresivnih radnih fraza, uključujući „izvinite što vas ponovo uznemiravam“, „sve vesti o ovome“ i „ja ću se pobrinuti za to“.

Dobro razmislite pre slanja e-pošte

Prema Mercuriu, razlika u isporuci ovih fraza ima veze sa vremenom i stavom. Takođe, apeluje na zaposlene da dobro razmisle pre nego što pošalju e-poštu, piše Makeit.

Da bi efikasno komunicirali, zaposleni treba da upamte da ne odgovaraju na tekstove ili e-poruke kada su frustrirani. Takođe bi trebalo da pretpostave dobre namere, pokažu empatiju i ohrabrenje i izbegavaju digitalne duhove. Kao pravilo: ako se osećate neprijatno da ga čitate upućeno vama, pokušajte da preispitate svoj pristup.

Komunikacija je jedan od najvažnijih delova efikasnog radnog mesta, prema BetterUp-u, jer „podiže moral zaposlenih, angažovanje, produktivnost i zadovoljstvo“. Komunikacija takođe poboljšava timski rad i koordinaciju i pomaže da se obezbedi bolji učinak za organizacije u celini.

'Odnosite se prema ljudima kako biste želeli da se oni odnose prema vama'

Mercurio savetuje stručnjacima da uvedu "zlatno pravilo" na radnom mestu kada je u pitanju interakcija i komunikacija s drugima.

"Odnosite se prema ljudima onako kako biste želeli da se prema vama ponašaju. Započnite tako što ćete odlučiti je li zahtev prikladniji za e-poštu ili razgovor licem u lice. Ako se radi o nečemu što se može preneti putem e-pošte, ponovno pročitajte e-poštu i razmislite o stvarima poput tona i prijema. Sve u svemu, otvorena i iskrena komunikacija je najbolji način na koji ljudi mogu raditi zajedno", objasnio je.

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()